Trollets betraktelser 155; 23 maj 2010

TJENA!!

Förra helgen var jag med om något kul! Jag sov över hos Farmor och Farfar själv för första gången. Ända till måndagen stannade jag där så jag slapp dagiset då.

Vi var ute i skogen massor och jag plockade bok-blad till mamma. Hon blev jääääätteglad för mina kvistar och de stod långe i en vas på köksbordet.

I torsdags åkte jag och mamma till Anton. Anton är lika stor som Love men mycket vildare. Vi lekte massor och dansade så att hela huset skakade. Efter maten tyckte mamma och Antons mamma att det var bäst att vi gick ut. Så det gjorde vi och köpte glass. Jag doppade min glass i fontänen och när Anton (som är myyyycket mindre än jag) såg det så gjorde han det också. Mamma sa att vi skulle bli jättedåliga i magen men det blev vi inte.



Städa hjälper jag mamma ofta med. Jag kan inte förstå att hon kan smutsa ner så mycket. Alltid är det sand och jord överallt. Jag tycker att diska, plocka ur diskmaskinen och dammsuga är roligast. Att städa mitt eget rum tycker jag inte är kul. Mamma går in i mitt rum och plockar undan ibland men då blir jag arg, jag hittar ju absolut ingenting då. i onsdags var mamma ännu styggare. Hon hade precis städat för att gudmor Anna skulle komma. Då passade jag på att hälla ut hela legolådan på golvet. Mamma blev inte så glad över det. Hon sa att hon skulle kasta ALLA legobitarna om jag inte plockade upp dem på en gång. Jag blev jätteledsen men alla bitarna kom tillbaka i lådan.



Nu är dans och lek slut. Jag dansar massor hemma och mamma säger att jag har en klart ball stil. Tilll hösten ska jag få börja på dans. Det ska bli kul.



Cool brud!


I fredags var det sista gången på Babysim för den här terminen. Som alltid sista gången så var det inte så mycket vatten kvar i bassängen. Den här gången förklarade mamma för mig hur det går till. De hissar helt enkelt upp botten och då får man inte vara i bassängen.

OJ så kul jag hade. Mamma hade fullt sjå med att få mig göra någon av de övningar som vi skulle. Jag hoppade och dansade mest runt på botten.



Men när det kom till skattkistan och hur vi skulle göra då.... då var jag fokuserad och lyssnade noga. Man ska ju lyssna på det som är intressant, det gör jag i alla fall.



Skattkistan går till på så sätt att Mamma kastar iväg sköldpaddsringar som sjunker till botten. Sen måste jag dyka ner och plocka upp dem. Om och om igen gjorde vi det. Jag var alldeles rödögd när vi var klara.



Helt ny baddräkt hade jag också!



I lördags tog jag med mig Max till Busfabriken. Mammas kompis Ewa kom med mina kompisar Regina och Viktoria också och vi hade en riktigt superkul dag! Läsk fick jag i massor och jag åkte massor av rutchkana. Bollhavet var så himla kul.



Igår var det söndag. Först åkte vi och badade en snabbis. Min kompis Max var med då också. Han tycker inte riktigt om vatten så jag fick försöka att inte stänka på honom. Han simmade med en simkorv och en simplatta. Det behöver inte jag men det är ändå skönt att ligga och plaska omkring på en grod-flytplatta. Botten var lite upphissad igår med så jag bottnade. Då behöver man inte simma utan man kan hoppa fram som en groda på botten.

Efter badet gick vi till en ny lekplats.





Solen sken och jag var cool.



Sen pkte jag skate board. Det var kul!



Så nu vet du vad som hänt i mitt liv! Mamma är så jätteglad just nu men hon säger att snart ska hon ge eleverna betyg och då blir hon inte så glad längre. Undrar varför hon vill ge bort något som gör henne arg. Kan hon inte bara låta bli att ge betyg så löser sig allt? Frågan är vad betyg är...... Har inte bakat med henne sen bullbaket så det kan inte var det!

Återkommer när jag vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0