Trollets betraktelser 151; 28 mars 2010

Idag fyller min mormor år och jag har målat en tavla till henne. Och jag får träffa henne på tisdag. Det ska bli jättekul. Dessutom ska jag få titta på tv hela vägen upp till Västerås. Och måla! Mammas kompis ELisabeth kom hit en dag med en speciell låda som jag kan ha om jag ska måla i bilen. Jag har redan provat pennorna och tappat bort en kork.



Kan du tänka dig? Pappa kom hit denna helg också. Men han och jag bråkar mest. Han och jag skulle fika igår. Jag blev arg för att jag inte fick hoppa rundor. Efter en pytteliten stund lyfte pappa upp mig och gick hem. Mamma blev jättearg på honom för att han bara gått iväg med mig. Dessutom glömde han kvar mammas kamera på Espresso House.


Pappa hade köpt en present till mamma. Det är sandiga klumpar som det blir massor av skum av. Och jag ääääälskar att bada med skum.



Jag har skrivit min första saga. Mamma skrev ner exakt vad jag sa. Så här går den
"Det var en gång en mamma som bodde I en stuga. En mamma I tvättstugan. Du. Pappa som tvättar. Att man fyller år. Och äta tårta. Och äta muffins. Vad hände sen då? Och sen då? Mycket kan man skriva däri. Det var en mamma som  tittade på tv. Du som bankar, mamma som bankar och ett till ord. Jag räknar ord. En gång för länge sen bodde en liten Alicia-tomte som ville…… som lekte doktor

Nu är jag färdig med alla typerna, många typor. De är många. "

Visst är den bra?

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0