Trollets betraktelser 150; 25 mars 2010

Hej

Nu har det blivit varmt hos mig. Solen är jättevarm och jag har börjat få välja vilken jacka jag vill på morgnen när vi ska till dagis.

Igår var jag hos tandläkaren. När mamma hämtade mig på dagis så var det bråttom bråttom. Jag tycker om att ha bråttom för då får jag springa och mamma jagar mig, det tycker jag verkligen om!

Tandläkaren tyckte att jag hade jättefina tänder men sa att jag skulle sluta med napp. Det vill inte jag, inte nu. Sen ska jag ge kaninbäbisarna i Hembygdsparken mina nappar.

Idag var jag ute med de stora barnen när mamma kom och hämtade mig. Jag ville knappt följa med mamma hem. Hon lovade att jag skulle få ta på mig min äppelklänning så då följde jag med.

Hemma så tog mamma äntligen ner granriset på balkongen och vet du vad jag hittade på balkongen? Min sparkcykel. Så när mamma skulle skicka lite paket och handla ny juice så passade jag på att sparka mig fram. UIIIIIII UIIIIII skrek jag av förtjusning om och om igen. Oj, så kul det var. Mamma lovade at köpa en sparkcykel med gummidäck. Plasthjulen som sitter på min sparkcykel rullar inte så lätt och roligast var det i nedförbackarna.

Här är jag!








Imorgon är det fredag och då är det babysim. Pappa ska följa med för han kom hem ikväll. Han hade choklad med till mamma. Hon är en snåljåp för jag fick inte en enda pralin.

Natti natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0