Trollets betraktelser 149; 23 mars 2010

Hej

Jag tränar som vanligt. Med mammas nya skor går det ännu bättre och nu har jag fått riktigt bra kläm hur jag gör för att trampa runt.



Veckan gick var lugn. Mamma fick sluta tidigare på måndagen för att farmor var sjuk igen. Men jag och mamma hade en jättemysig eftermiddag så det gjorde inte så mycket.

På tisdagen åkte vi till Ikea igen. Jättekul i bollhavet hade jag. Blev kissnödig och kissade ner hela golvet på Intersport men mamma sa att det inte gjorde något, de hade så dålig service där. Undrar om man ska kissa på alla som inte gör som man vill direkt? Värt att tänka på. Jag brukar skrika och kasta mig på sängen när jag inte får som jag vill men kissa.... hmmm...

Mamma hade redan köpt nya strumpor och trosor på Po.P men vi fick springa in till en annan affär och köpa nya byxor. De var fina och hade stjärnor på sig. Det verkar som om mamma blivit för bortskämd med att jag kommer ihåg att berätta att jag är kissnödig. Det får hon inte bli....

I fredags var det babysim som vanligt. Jag har blivit så duktig på att flyta på rygg men mamma måste muta mig varje gång för att jag ska göra det. Denna gång sa hon att jag skulle få åka till Emma och Lucas om jag flöt på ryggen, så då gjorde jag. Så efter den vanliga korvätningen i bastun och balsam i håret så åkte vi till Emma. Jag och Emma sprang runt runt och lekte doktor. Och jag åt massor av godis. Det gjorde mamma också.

Jag hittade ett piano och ett par doktorsglasögon (mamma vet inte varför jag kallar dem så men det gör jag ändå). Visst är jag söt?




När vi kom hem från MeandI-tanten och barnen så var pappa hemma. Han hade räkor med sig och jag åt massor. Somnade sent men vaknade precis som vanligt halv sju dagen därpå. Vet du vad mamma sa när jag som vanligt gick in och väckte henne? Hoppa lite på pappas mage! Så jag gick ut i vardagsrummet och hoppade lite på pappas mage.

När mamma stigit upp så åkte vi till Mc Donalds och käkade frukost. På vägen hem åkte vi förbi Ikea och bollhavet. Sen somnade jag i bilen och sov lääääänge.



På kvällen ko men massa av mammas kompisar. De drack en massa vin och var s högljudda att jag fick pappa att ligga bredvid mig tills jag somnade, vilket gick rätt fort.

På söndagen var inte mamma på topp men efter lite pizza så mådde hon bättre. Jag busade lite med henne genom att ta en massa papper som hon kallade räkningar. Till slut blev mamma arg på mig och sa att jag skulle få betala räkningen själv med mina pengar i spargrisen. Då gav jag tillbaka pappret till henne, mina pengar ska bara gå till godis och böcker!

Igår hämtade farmor och farfar mig som vanligt.

Idag var det dagis som vanligt. Efter lunchen kom mamma och hämtade mig och vi åkte och fikade på Eessspesso haus eller vad det nu heter. Sen åkte vi tillbaka till dagis igen och jag fick leka en stund till. Konstigt, tyckte jag men mamma verkade ha massor att prata om med min fröken Cilla. Jag tror att de pratade om mig för mamma var extra stolt över mig när hon kom ut.

Ikväll har vi varit hos Chokladtanten och mosat blåbär på kroppen. Vi fick lasagne men jag tyckte inte om den heller, den var lika hemsk som mammas! Mamma åt både sin och min portion så hon verkar tycka om den. Jag är en mer "våga vägra lasagne-person". Så jag åt mig mätt på glass och blåbär. Lekte en massa med Bianca. Jag lärde henne att leka med vatten i det lilla handfaten som Chokladtanten har inne på toaletten. Så kul jag hade!

Här kommer en bild till från min träning inför Beach 2010.

Natti natti!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0