Trollets betraktelser 148; 14 mars 2010

Hej hej

Mammas nya träningsgrej är världens bästa klätterställning. Ibland fastnar jag med huvudet men oftast kommer jag loss själv.



I måndags kom farmor och farfar och hämtade mig som vanligt. När mamma äntligen kom hem så höll solen på sig att lägga sig. Ibland ser det ut som om molnen är ett täcke till solen. Som jag fick försöka förklara detta för mamma innan hon förstod. Och hon ska plugga till läkare i höst!! Ojoj!

När hon kom hem hade hon min favoritmat med sig, semla! Jag äter förståss bara grädden och mandelmassan (på både min och hennes naturligtvis) men oj så gott det är!




På tisdag fick jag välja maten. Då blev det korv och majs. Mamma försökte med lite pasta också men har jag bestämt något så ska det vara så. Majsen var lite svår att få upp med gaffeln och skeden men jag har lösningar på allt!



På onsdagen hände något roligt. Då kom Hannah och David och hälsade på mig. Och de hade en present till mig. Tänk att de visste att jag hade fyllt år. Mamma hade lagat spagetti och köttfärssås. Den var riktigt god och jag åt massor. Det gjorde David också men Hannah verkade inte riktigt gilla mamsingens mat (vilket nog inte är så konstigt men jag är van).

Sen lekte vi länge och jag kom i säng alldeles för sent. Men kul hade vi. Jag undrar varför de inte hälsar på oss oftare. Det beror nog på mammas mat!! Men jag lagar så mycket mat i mitt nya kök så jag kan snart ta över Mamsingens jobb.

På fredagen var det babysim som vanligt. Jag simmade på rygg, annars får jag ingen klubba. Fröken sa att jag var duktig, som vanligt.


Det bästa jag vet på babysimmet är att cykla med en plastpinne. Fröken sa att jag hade väldigt bra balans för jag kunde lägga mig ner och sen sätta mig upp igen utan att ramla i. Mamma och jag busade massor med den. Jag jagar henne och när jag lyckas träffa henne med pinnen så ramlar hon under vattnet. Om och om igen leker vi detta.




Sen var det äntligen lördag. Jag har frågat hela veckan om det inte var lördag snart. Jag skulle ju ha kalas! Men först var det dags för dans och lek. Inte den här gången heller fick mamma vara med när vi lekte björnen sover. Jag jagade och kramade massor. Men raketen ville jag inte vara med. Den här gången hade mamma kommit ihåg att ta pengar med sig så jag fick godis efteråt.



Mitt kalas blev jättebra trots att mamma hade gjort tårtan själv.



När Lucas och Emma kom så fick jag presenter. Sen kom Lilltanten och jag fick ännu mer presenter. Jag vill ha kalas nästa vecka med.

Jag fick en docka som kan skratta och en docksäng. Och hamburgarmaskin med massor av lera. Oj, som jag har lekt på söndagen med detta.



Men inget kalas utan lite bråk. Jag ville skära upp tårtan själv men mamma ville hjälpa mig. Men hon fattade inte vilken Nalle Puh-figur jag ville ha så det slutade med att jag gick in och la mig en stund i min säng. Mamma är DUUUUUMM!!



Igår tog mamma och jag det lugnt och skönt. När vi skulle läsa en saga på eftermiddagen så somnade både jag och mamma. Och vi sov i tre timmar. Jag kunde somna ändå vid åtta men mamma har visst legat vaken halva natten. Det är väl också dumt?

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0