Trollets betraktelser 147; 7 februari 2010

Hej på dig!
Jag har sovit varenda natt i min egen säng nu. Inte en endaste gång har jag gått in till mamma mitt i natten. Inte kallat på henne heller. Ska jag vara helt ärlig så sover jag faktiskt bättre utan mamma, jag är mycket piggare. Men säg inget till mamma för då blir hon ledsen. Tur att hon nyss har köpt ett nytt täcke för hon säger att det blivit kallt utan mig.

I tisdags ville jag baka muffins. Mamma trodde att jag ville göra det i mitt nya kök men det ville jag inte alls. Jag ville att vi skulle baka på riktigt så det gjorde vi. Jag vispade och mamma fick sköta den varma ugnen. Jobbet att slicka skålen var naturligtvis mitt!





Jag älskar min gunga som jag fick av mormor. Om jag sitter alldeles still i den så ser inte mamma mig. När hon springer och letar så skrattar jag så att hela gungan hoppar.


I onsdags var vi och hälsade på Helena i Örkelljunga. Jag hade jättekul och lekte massor med Angelie och Emilio. Ville inte ha någon mat när vi kom hem så jag la mig utan middag.

På torsdag fick jag besök av Angelica och hennes mamma. Men jag och Angelica bara bråkade. Hon ville ha alla saker som jag hade och det fick hon inte.

Bråkade gjorde jag och Mira på dagiset på fredgane också. Hon rev mig men jag sa till mamma att hon bitit mig. Blod kom det i alla fall. Jag ville ju bara hålla henne i handen så att hon inte kunde gå iväg när vi hade picnic.

Babysimmet var kul och jag simmade ganska länge på rygg. Man skulle krama en groda oh det gjorde jag med både armarna och benen. Simläraren sa att jag såg ut som en groda. Undrar om hon tyckte att jag var grön?

På lördag var det dags för dans och lek. Mamma och jag gick ner i solen. Eller rättare sagt, hon gick och jag satt i vagnen.

Det var jättekul på dans och lek och jag blev inte ledsen en endaste gång. När det var dags för "björnen sover" så sa jag till mamma att hon inte fick vara med utan hon skulle sätta sig vid väggen. Jag ör ju en stor tjej och stora tjejer behöver inte hålla mamma i handen hela tiden. Mamma var så stolt över mig.



c


Efter dans och lek kom en av mammas kompisar. Alex heter hon. Vi åkte till Ikea och där fick jag äntligen gå in på leklandet. Jag rusade in. Mamma stod länge kvar utanför, undrar varför? Efter en timme så kom hon och hämtade mig men jag var inte alls intresserad av att följa med. Jag ville ju busa mer med bollarna, titta på tv och prata med flickorna som också lekte där.

Idag har mamma och jag städat lite. Mamma blev arg på mig när jag hällde ut hela sockerpaketet på bordet. Inte blev hon sen gladare när jag försökte städa bort det genom att spruta rengöringsmedel på det... mycket!!



Nu ikväll hände något spännande. När mamma satte i kontakten till sin träningssak så började den ryka. Titta Mamma sa jag. Mamma sa att jag var duktig som sa till!

Nu måste jag sova. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0