Trollets betraktelser 144; 31 januari 2010

Hej! Trollet här mitt i vintern. Det är kallt och vi har massor av snö. Och det blir bara mer och mer!!

Pappa kom och hälsade på oss i fredags. Mamms skulle ut med lite kompisar och då skulle pappa passa mig. Vi lämnade av Mamsingen i stan och sen åkte vi till babysimmet. När vi kom hem så var mamma redan hemma. Inte mycket till partaj där!

Igår var det så mycket sol. Vi åkte till pulkabacken långt långt bort. Pappa hade glömt min hjälm men det löste vi lätt genom att dyka in på en loppis och vips hade jag en ny blå hjälm.



På kvällen åkte pappa bort till Lillkillens pappa och jag och mamma låg och myste hela natten i hennes säng.



Imorse kom pappa tillbaka. Vi käkade lite frukost och sen åkte vi iväg till pulkabacken långt långt bort igen. Solen sken inte alls idag men det var mycket mindre människor i backen. Lillkillen och hans pappa var också med och jag fick visa hur tuff jag är. Helst skulle jag vilja åka hela backen själv men mamma tycker det räcker med halva. UJ vad det går fort. Tårarna rinner ur ögonen på mig. Det har jag ärvt efter mamma, säger hon.

Mamsingen och pappa fick kämpa hårt med att dra mig uppför. För inte tusan tänker jag gå upp!! nej nej....



Sen grillade vi korv och åkte hem.




På kvällen fikade vi och käkade kyckling. Somnade som en sten, lång jobbig dag. Kul att Lillkillen var här!

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0