Trollets betraktelser 141: 3 januari 2010


Hej hej
Glömde ju bort att berätta att lillkillens pappa följde med oss och badade någon dag efter att tomten kom. Lillkillen var inte med men jag hade kul ändå.





















Jag och Mamsingen har tagit det riktigt lugnt nu ett par dagar. Igår var vi hos farmor och farfar och hälsade på. De hade en stor vit katt som fräste på mig. Undrar varför den gjorde det? Vi tog med oss Miko hem så det blev trångt i sängen i natt, Mmmm.... jag låg i mammas säng. Jag gör det då och då. Tycker det är ganska mysigt. Oftast somnar jag i min egen säng men när mamma går och lägger sig en stund senare så hittar hon mig ofta i sina säng. Natrligtvis har jag min sunki-kudde med mig. Och just nu vill jag bara ha "Alicia-nappar". Det är rosa nappar med mitt namn på.

Idag var jag och Mamsingen ute en lång runda med Miko. Vi gick och handlade och sen gick vi till lekplatsen. Det var jättelänge sen vi var där men gungorna fanns kvar. Miko hoppade och studsade och jag åkte massor av rutchkana. Det var is på rutchkanan så oj, vad det gick fort.

Efter lunch följe vi med MeandI-tanten med familj till MeandI-mormor. Jag fick mitt livs första semla och det var smaskigt. Till middag drack  jag sås och till efterrätt käkade jag upp alla mammas jordgubbar. En klart bra mat-dag!



Vi gick ut och gick en lång runda. Jag slickade på mina vantar så de blev våta. Då ville jag inte ha dem på mig men mamma sa att 9 minusgrader är för kallt att vara utan vantar. Lösningen blev att ta hennes handskar samt att bli buren. När jag blev buren så kunde jag stoppa in mina händer i hennes nacke där det var varmt och skönt. Riktigt mysigt hade vi men mamma sa att hennes armar somnade. Jag tror inte på det för armarna snarkade inte.



































Men som jag, Lucas och Emma har busat idag. Jag har haft så tokigt kul så jag ville aldrig åka hem. Väl i bilen så somnade jag innan mamma ens hade hunnit backa ut från uppfarten.

Tack MeandI-tanten för en kalasdag!!

Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0