Trollets betraktelser 146; 28 februari 2010

Hej hej igen
Jag lovade ju igår att Mamsingen skulle få i uppdrag och skriva lite till idag. Så här kommer lite mer.

Mamsingen och jag badar nästan varje dag. När vi renoverade mitt nya rum så fick jag bada ännu oftare. Mammas fötter var alldeles blå, det var hela jag med. Till och med i baken var kag blå. Mamma sa att jag höll på att förvandlas till en smurf, vad det nu är.



Mitt dans och lek har börjat igen. Första gången gick det inte så bra. Jag tyckte allt var jättekul med massor av hopp och lek. Ända tills det var dags att börja. Så fort fröken sa att vi skulle springa efter henne så blev jag tokarg och vägrade göra annat än lägga mig ner och skrika. Mamma blev jättearg och sa att jag inte fick godis på hela lördagen om jag inte skärpte till mig. Så då gjorde jag det... lite i alla fall.

På torsdagen och fredagen var Mamma och jag på Tåssjö med mammas stora barn. De var jätteroliga och jag trivdes jättebra. Jag och mamma sov som vanligt i en jättesmal säng. Eller sov och sov. Jag sov men Mamma verkar inte ha gjort det så mycket. Jag somnade närmast kanten och sen kunde inte mamma flytta på mig. Så hon fick ligga halvvaken hela natten och vara beredd på att jag ramlade ner. Det gjorde jag inte. På fredagen hade det snöat så mycket att mamma inte ville köra in mig till dagis och därför fick jag vara med de stora barnen hela dagen.

På kvällen var det babysim och jag fick åka vattenrutchkana hela tiden. Jag tor att Mamsingen visste att vi skulle åka rutchkana för jag hade badbyxor med mig. I vanliga fall så har jag ju baddräkt men den går inte att åka rutchkana med, man glider liksom inte med den. Men oj som det gick när jag fick glida på min mage!!

På lördagen var det dans och lek igen. Mamma hotade mig igen och sa att vi inte skulle åka till pappa och mormor om jag inte skötte mig på dans och leken. Så det gjorde jag exemplariskt. Blev lite ledsen när vi åkte därifrån och jag kom på att vi glömt att köpa pingvinstång. Så innan vi åkte upp till Göteborg så köpte mamma två stänger till mig.




Egentligen var det ju inte "träffa-pappa-helg" men jag och Mamma åkte upp till Göteborg ändå. Medan pappa jobbade så gick mamma och jag på Universeum. Några fiskar var tillbaka men inte alla så vi var mest på Minipuls. Så kul jag hade. Jag hoppade, åkte rutchkana, sprang och skrattade.














































Egentligen skulle jag och Mamma åkt till Mormor sen och trots att jag skötte mig på dans och leken så åkte vi inte till mormor. Det snöade så mycket att det inte gick att köra dit. Så vi körde hem igen och renoverade mitt rum. Som jag har hjälpt mamma med att slipa och måla. Jag fick välja vilken blå färg jag ville och det blev jättefint. Jag gillar mitt nya rum med alla molnen. Fler bilder på mitt fina rum får du en annan dag.

Jag sov hela min första natt i mitt nya rum. Jag är en stor tjej.

Idag fick mamma lång sovmorgon. Sen bjöd jag henne på låtsassoppa. Jag hade dukat mitt fina bord med en nallefilt, tallrikar, glas och kastruller. Jag brände mina fingrar på de varma grytorna. Jag ska be mormor att sticka lite grytlappar åt mig.

Sen åkte mamma iväg till en kompis och jag och pappa gick ner på stan. Jag somnade i vagnen och slapp på så sätt borsta tänderna!

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0