Trollets betraktelser 145; 27 februari 2010 Trollfödelsedag!

Idag fyller jag år. Tre år. Det kan jag visa med fingrarna. Så är man en stor tjej. Har så mycket att berätta men idag tänker jag bara berätta om min dag!

Det började med att mammas klocka ringde och väckte mig. Mamma sa att jag skulle ligga kvar en stund. Efter jääääättelång stund kom hon och pappa (han är på besök för att jag fyller tre år) in med frukost och ett endaste paket. Tre roliga böcker låg det däri.

Sen bar mamma in mig i mitt nya rum och kan du tänka dig! Det var helt förvandlat. Jag och mamsingen har ju målat och flyttat mina leksaker dit men idag var det en massa nya saker där.

Det första jag såg var en gunga som satt i taket!





Sen fick jag syn på köket! Jag har fått ett alldeles eget kök!!






Och bord och stolar fick jag också. Där satte jag mig och käkade frukost (räkor och en hel skål med marsipanägg som stod på bordet!)

Sen åkte vi till gudmor Anna. Där fick jag semla. Men den var mycket bättre än de semlor som mamma och jag brukar äta för denna hade ljus. Tre stycken som jag blåste ut i ett andetag. Gudmor Anna sa att jag fick önska mig något men inte säga vad. Vad är det då för mening att önska om inte Mamsingen får reda på vad hon ska skaffa till mig?

Ett MammaMU-spel fick jag också och jag åt massor av godis hos Anna.

Jag fyller ju år och därför fick jag välja vad vi skulle göra idag. Då valde jag att åka båt. Mamma försökte med bad och busfabriken och bio men jag ville åka båt.



På båten käkade vi och pussades!





Köpte godis gjorde vi också. Och jag och pappa var ute på däck flera gånger. Det var kallt. När vi kom ut så ville jag gå in och så fort vi kom in igen så ville jag gå ut igen.

Sen åkte vi hem och efter Bolibompa var dagen redan slut. Jag somnade i mitt nya rum.....

Mamsingen får skriva mer om den gångna månaden imorgon!
NATTI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0