Trollets betraktelser 118, 4 september

Hej.
Det var länge sedan! Mamma har varit så upptagen med att jobba så det har inte blivit av att jag fått säga min mening om livet. Dessutom har Mamma skaffat en ny dator och pappa har lyckats tappa bort cd-skivan som gör att mamma behöver för att föra över korten från kameran till datorn. Men nu är jag här igen.

Jag ungås då och då med min nya kompis Lillkillen. Jag tycker om honom fast han är så liten. Vi har en kul tävling om vem som kan skrika högst. Tror att vi är lika bra på det!

Där lillkillen bor finns det en roliglekplats som de håller på att bygga ännu större. Jag ser verkligen fram emot att få prova den!





Mamsingen har köpt en massa olika färger ftill mina naglar. Varje gång vi klipper mina naglar (på söndagarna) så målar vi dem. Ibland har jag sådan tur att mamma glömmer att sätta undan nagellacket och då bättrar jag på målningen lite. Mamma tar ju och målar alldels för lite!



Så vad har mer hänt sen jag skrev till dig sist? Jo, vi har ju varit på Liseberg med Lilltanten, Chokladtanten, Stora snygga farbrorn och Ankan. Jag och Lilltanten åkte massor av karuseller, det var superkul. Runt runt runt gick det.




Och upp upp upp, ner ner ner.....



Naturligtvis var vi på Universeum också. Lika skojigt som vanligt. Jag hittar hela tiden nya saker som är roliga att prova. Minipuls är inte alls lika kul som det har varit!



Badat har vi också gjort. Jag blev lite skrämd när pappa lät mig åka Forsen (en vattenrutschbana) själv och det har tagit några gånger nu innan jag tyckt att vatten är det roligaste som finns igen!







Jag har ju börjat på dagis igen. Men där fick jag först bara vara en enda dag. Sen sa de att jag inte fick vara där för att pappa hade varit influensasjuk en månad tidigare.

Då passade jag och mamma på att måla om i vardagsrummet istället. Så nu är det..... ähh... vänta, jag vet ju vad det heter....ähh.... äsch, blått är det.



För någon vecka sedan var jag och Emma och red. Jag fick den allra största hästen och Emma fick den minsta. Emma ramlade av, det gjorde inte jag!





Annars har livet varit rätt lungt. Lillkillens pappa var barnvakt åt mig en kväll och då var mamma ute och partade. Dagen därpå  mådde inte mamma så bra så vi låg och tittade på Molly hela dagen. Det var mysigt. Hoppas mamma mår dåligt fler dagar!




Idag har jag och mamma först varit och fikat och sen har vi varit på babysim.  Babysimmet var superkul och jag var jätteduktig. Det var jag sen när vi var på Väla med. Jag berättade för mamma att jag var kissig och när jag sedan satt på den pyttelilla toaletten så kissade jag. Mamma blev så glad att hon köpte en ballong till mig. En stoooor ballong som flyger till taket och liknar en haj.

Den har jag med mig nu när jag ligger och ska försöka sova.

Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0