Trollets betraktelser 122, 27 september

Just nu tycker inte Mamsingen att jag är världens underbaraste unge. Som mamma borde hon tycka om mig trots att jag bara skriker, gråter och surar. Idag lämnade hon mig på en stubbe mitt i skogen och gick. Hon kom tillbaka ganska snabbt men jag hann nästan bli rädd att hon faktiskt skulle dumpa mig.

I övrigt var dagen bra. Jag träffade Fl-tanten med sina tre barn och pappan i Hembygdsparken. Jag vågade för första gången åka linbanan idag. Den var kul. Pappa drog upp sittsaken och sen klätttrade jag på. Oj, vad det gick. Inte en enda gång ramlade jag av!!

 

En hel del rutchkana blev det också, som vanligt. Jag kan klättra upp för repstegen till branta rutchkanan själv (inte den du ser på bilden nedan! Får be mamsingen ta ett kort på den sen också!)

 

Under nästan hela tipspromenaden satt jag i vagnen. Tur var väl det för när jag sen ville springa själv så hoppade kompisen... eller före detta kompisen Johanna upp i vagnen och trodde att den var hennes egen. Som jag skrek och bråkade om att jag ville ha min vagn. Det var då som mamma dumpade mig i skogen!



När vi kom hem så bajsade jag en jättestor jättehård sak. Plötsligt förstog mamma och pappa varför jag varot på ett sådant hiskeligt humör hela dagen. De borde faktiskt känna mig vid det här laget.

Igår tog vi det ganska lugna. Vi var ju på lek och dans igen. Det var lite roligare denna gång men fortfarande la jag mig på golvet och skrek när det hela inte passade mig. Det var det faktiskt fler som gjorde så jag var inte ensam om att vara tramsig.

Lördagar betyder godis men denna lördagen hade Mamsiingen glömt att handla godis till mig. Jag fick hålla till godo med en av alla de Toblerone som mamma vann på Issyberg i somras. Det fick gå men jag skulle hellre vilja ha lite saltlakris!



Pappa har ju varit hemma i helgen. Det har jag tyckt om! Vi har badat tillsammans. det var det länge sen sist. Föredrar nog ändå att bada med mamma, hon tar inte lika stor plats i badkaret!



Efteråt fick jag titta läääänge på mammas dator. Både Molly och Teletubbies och Totte fick jag se! KUUUUL!



I fredags blev det inget babysim. Jag har ju varit sjuk hela veckan. Eller sjuk och sjuk. Jag tog med farmor och farfar till vårdcentralen i torsdags och det var inge större fel på mig. Doktorn stack mig i fingret och tittade mig i halsen. Sänkan, vad det nu är, var bra, jag hade ingen feber och inga konstiga baciller i halsen. Hostar gör jag men det är visst inget farligt att göra. Svininfluensan var det i alla fall inte.

Imorgon ska jag till dagis igen men farmor och farfar hämtar mig som vanligt på måndagar.

Nattinatti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0