Trollets betraktelser 121, 25 september 2009

Hej igen
Livet rullar på med dagis, bus med Mamsingen och Stinko och en massa annat kul. Pappa är inte hemma så mycket men det är jag van vid nu. Han är desto roligare näer han dyker upp. För då är det bara kul som gäller, djurpark, badande med rutchkana, Universeum med alla fiskarna och Issyberg.



Förrförra helgen var det flyg och fläng. På fredagen så babysimmade jag som vanligt. Tycker fortfarande att babysim är bland det roligaste jag vet.

På lördagen åkte jag och Mamsingen till dete där tråkiga stället som har gula kassar. Vi var inte där så länge vilket var tur för usch så mycket folk dete var där. Nya taveldukar blev det i alla fall. Jag ska ge tavlor till aaaaalla som jag känner så det är bäst att du redan nu ser ut en bra plats för den!

Sen åkte vi hem till Pappa och käkade sushi. Pappa hade köpt soppa till mig, jag älskar misosoppa! Sushi med för den delen!

På Liseberg (eller Issyberg osm jag tycker att detee borde heta) så fanns det något som inte brukar finnas där. Det fanns en massa kor, hästar och ankor. En häst hade ett föl som var lika liten som jag är men en annan häst, en väldigt stor häst, hade ett jättestort föl.

En snabb kram till en Issybergskanin och sen var det dags att göra slut på alla de sista åkkupongerna. Oj, som vi åkte. Allra bäst tycker jag nog om kaninresen men de andra karusellerna är roliga de med!

Som tex Farfars bilar:



Och Flygplanen som jag fick åka med en annan flicka. Mamma är för stor och tjock för att få åka med mig. Man får vara 110 cm lång osm max och med mammas skor så blir hon lite längre.


Sagoslottet tycker jag jättemycket om. Det åkte jag först med mamma och sen med pappa.



Vikingabåten åkte jag med Pappa och den är väldigt kul, killas massor i magen.

Jag var ganska trött efter dagens alla äventyr men oj, vad kul jag hade med alla karusellerna! Mamsingen var också trött!


På vägen hem blev jag ledsen, trött och arg. Mamsingen botade mig genom att busa med hunden som Pappa vann till mig. Hon låtsades att hunden inte ville pussa mig och att debe torkade sig runt munnen med tassarna varje gång jag pussat den. Jag skrattade och tyckte det var superkul!

 

I lördags var jag på något nytt, dans och lek hette det. Vet inte riktigt om jag tyckte det var så kul. Det fanns en jättestor spegel som man kunde spegla sig i när jag dansade och det var kul. Men att följa ledaren hade jag ingen lust med alls, superarg blev jag och sprang ut flera gånger. Vi ska prova igen imorgon, kanske blir det roligare då!


Denna veckan har jag varit sjuk hela veckan lång och farmor och farfar har varit här hela veckan lång. Det var varit så kul! Och pengar till en ny jacka fick jag också. Jag har nog världens bästa farmor och farfar. Jag vet vad de heter, Kerstin och Stanley heter de. Och Lena heter Mormor.

Lillkillens pappa kommer och hälsar på mig ibland. Han är så rolig. Han vill alltid busa och ibland ger jag honom en och annan kram också. Igår käkade vi pizza ihop men jag fick ta all sallad!

Stinko bor hos oss nästan jämt just nu. Vu busar mycket, han och jag. Men ibland knuffas han och trampas och dete gör ont. Har börjar härma mamma när hon säger till Stinko att stänga munnen. Då gör han ofta det!



Igår gjorde jag och mamma något roligt. Vi gjorde pannkakor till alla mammas barn på skolan. Jag rörde och Mamsingen fick steka dem. Spisen är varm.

Nu ska jag fortsätta och titta på Emma och Totte. Det är de som gälleer på mammas dator just nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0