Trollets betraktelser 120, 9 september 2009

Hej på dig!

Jag är en stor tjej som kissar på pottan (ibland), äter utan haklapp (fortfarande kladdig) och går ut med Miko (alltid). Oftast sätter mamma mig i vagnen men jag tycker bättre om när jag får gå själv och hålla i Stinko. Men häromdagen drog Miko omkull mig, rakt in i en stolpe. Aj, vad ont det gjorde men tack vare en Piggelinglass så fick jag bara en liten ankmun.



Idag har jag börjat på dagis igen, har ju varit sjuk två dagar. Eller sjuk och sjuk. Jag kräktes riktigt ordentligt i söndags natt och mitt dagis tillåter inte att jag kommer dit förrän två dagar senare. Så jag och mamma fick två mysiga dagar tillsammans med massor av Molly-tittande och en hel del godisätande. Mamma har köpt lera åt mig och jag gör kakor, bollar och ormar med den. Allra roligast är att stå på min stol och kasta lerbollarna i en korg. Jag lyckas pricka nästan varje gång.



Igår kom Lillkillens pappa hit och vi käkade sushi. Jag älskar sushi och åt 6 bitar själv. Allra bäst tycker jag att sojan är och den äter jag massor av!



Nu måste jag soova, nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0