Trollets betraktelser 119, 7 september 2009

Hej igen

Mamsingen har köpt en ny kamera igen. En mycket sämre och mindre kamera än den hon hade innan. Men denna kameran är studsbar och vattentät. Idag har hon äntligen fattat hur man laddar över bilderna så här får du en ny uppdatering om vad som hänt i mitt liv på sistone.

Pappa tar bilen till stationen när han kan och får av mamma. Det betyder att hon och jag får gå ner och hämta den sen. Detta hände senast då när jag inte fick vara på dagis för att pappa hade varit sjuk för länge sen. Det blev ganska sent på kvällen innan regnet hade slutat ösa ner och vi kunde gå, så jag somnade gott i vagnen. Vaknade inte ens när Mamsingen bar över mig till bilbarnstolen. MEN nr hon sedan la ner mig i sängen, då vaknade jag och ville sen inte somna på ett par timmar.



Förra fredagen besökte jag doktorn igen för min hals. En av de knölarna jag hade kvar hade börjat växa, göra ont och bli gul.

Det var kul hos doktorn. Jag fick massor av godis av Mamma, ett stort klibbigt plåster som heter EMLA av sjuksyster Lena och en plastsköldpadda av doktorn. Mamma tyckte inte om att doktorn skulle sticka mig med en JÄTTESTOR spruta för att suga ut det gula men det gick bra ändå. Tycker Mamsingen är lite kinkig, det var ju jag som blev stucken i halsen, inte hon.

Nystucken som jag var så ville inte mamma åka på babysimmet så vi åkte till MeandI-tanten istället. Där träffade jag Molly som är min alldeles egna katt. Hon ska flytta hem till oss när hon blivit lite större. Jag har döpt henne själv!

Som kompensation för att jag inte fick bada så tog Pappa med mig och mamma till Halmstad på söndagen. Men Sannarpsbadet var stängt och istället fick jag busa av mig på Buslandet som ligger precis bredvid. Jag fick något smaskigt att dricka som hette SLUCH.



Oj, vad jag lekte, busade och hoppade. Jättekul hade jag trots att pappa satt och pratade i telefon hela tiden.







Det hände något annat kul på Busfabriken också. Mamma stoppade in en tio-krona för att få tag i en nalle, och hon lyckades efter ett misslyckat försök. Sen var det min tur. Först fick jag tag i en elefant-nalle och sen en till. Mamma blev nog lite sur att jag lyckades få tag i två nallar på två försök medan hon bara fick tag i en nalle på två försök. Men det är bara för henne att inse att jag är bäst.

Förra lördagen kom Lillkillen och hans pappa hem till oss. Vi gick ner på stan och tittade på en massa gamla bilar. Sen gick vi till Hembygdsparken för att leka lite.  Det konstiga var att de gamla bilarna hade parkerat i parken så Mamma fick inte en lugn stund, jag ville ju pilla på alla bilarna. Och vet du vad? EN av bilarna från Liseberg fanns där. Eller rättare sagt Lisebergsbilarnas mamma, den var mycket större.



Jag och Lillkillen hade nog samma åsikt om gamla bilar. Ganska tråkigt. Det finns ju massor av saker som är betydligt roligare! Som att gunga! Det gjorde jag massor av i Hembygdsparken.



I lördags var vi och tittade på Lucas nya öra. Han fick presenter och jag klappade Molly. MeandI-tantens mat var jättegod och jag åt tre portioner.

Idag är jag sjuk. Eller det är jag inte just nu men hela natten har jag kräkt. Jag har kräkt ner madrassen, lakan, täcket och kuddarna. Flera gånger. Mamma tror att jag har smakat på lite mycket vatten från ett fågelbad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0