Trollets betraktelser 131, 23 oktober 2009

Hej

Igår bytte vi hotell igen. Internetet var ännu dyrare på det nya hotellet men pappa tappade bort sin telefon och behövde datorn för att hitta den. Undrar om datorn kan hitta mammas nya pincett som hon också har tappat bort.

Här kommer en liten uppdatering.

I söndags var på en liten shoppingutflykt. Vi åkte till Maxi! Eller Lotus som det heter här. Mamma hittade en pyjamas till mig och jag hittade karuseller.

 

Vår taxichafför som vi åkte med till Lotus dök inte upp som han skulle så istället fick vi tid att äta sushi. Det var jättesmaskigt men jag måste visa dig vad pappa åt!! BLÄÄ!!



På måndagen skulle vi byta hotell och då passade vi på att rida lite elefant också.  Elefanten gick brant nerför och sen brant uppför. Liste läskigt var det allt. Mamma följde med trots att hon mått jätteilla och kräkts på natten. Det verkade inte som om mamma tålde sushin som hon åt dagen före. Varken jag eller pappa blev dåliga.


Efteråt fick jag mata elefanten! Pappa hade köpt två stora korgar med godis-bananer till mig. Det är nog det roligaste jag vet, att mata elefanter!



Elefanter är verkligen stora djur. Titta bara hur liten jag är och hur stor den elefanten jag red på var. Vad den hette vet jag inte för elefantchaffören kunde inte förstå svenska.


Det nya stället vi skulle bo på hette Kata. Tycker de har konstiga namn på saker och ting här i Thailand. De säger inte hej utan sawadiiiiiii. Tack tak säger jag när någon plockar upp en sked eller liknande som jag tappat men de bara tittar konstigt på mig då.

http://www.hotels.se/hotel/details.html?roomno=1&departureDate=17-11-2009&destinationId=1308721&rooms[0].numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=16-11-2009&hotelId=174059#photos

Stranden låg jättenära det nya hotellet men det var inte det bästa med hotellet utan......

....poolen var precis utanför altanen. Jag kunde hoppa i poolen direket från rummet. Det tyckte både mamma och jag om. Det fanns en annan stor pool också och den badade vi också i men sådan pool finns ju på alla hotell.



I alla fall Kata. Mat fanns det i alla fall där med. Men det var ändå lite annolunda. På deet nya stället hade de riktiga dukar.

Jag beställde sushi men ville inte ha det svarta grejset runt omkring och inte heller laxen som var i. Den åt pappa istället och blev dålig i magen.


Vet du vad jag har fått och äta vissa morgnar? Choklad!!

Jag har kommit på något skojigt. Jag dansar och sjunger samtidigt. När jag får tag i pappas mikrofon till data-telefonen så sjunger jag i den med. Säg till Mamsingen att du vill se videoklippet när jag gör det, hon påstår att jag är för rolig där!

 



Hotellfrukosten på det andra hotellet var bra. Jag åt massor av flingor och bacon.



I övrigt gjorde vi inte så mycket mer på det andra hotellet. Jag badade, badade, badade, badade och badade. Mitt hår har börjat ändra lite färg och blivit mer gulgrönt. Mamma säger att det bara är simhuden mellan tårna som behövs och sen är jag en groda.

Sista kvällen på Kata-hotellet så hade jag svårt att sova. Då rusade mamma in och drog upp mig ur sängen. Jag trodde att hon var arg och skulle börja skälla och ha sig. Men vet du vad hon gjorde? Hon drog av mig pyjamasen och sa till mig att bada. Mitt i natten!!! Jag behövde inte ens ha solskyddskläder på mig. Jag tror faktiskt att min mamma har en stor skruv lös i skallen men hon är rätt kul.

Efter badet kunde både hon och jag sova.

Här är en bild på mamma och mig i likadana kläder. Bilden är lite suddig men du förstår att här i Thailand är det fuktigt, nästan som om man badar fast man är uppe ur poolen. Som om det regnar fast utan stora droppar.

Det finns så mycket läskiga djur här i Thailand. Jag inte de levande utan de döa.... En massa drakar med vassa tänder tex.



Och naturligtvis Troll på stranden......

Den förra bilden är tagen igår på den restaurangen som vi åt på. Golvet var av sand och vi kunde titta på solnedgången under hela tiden vi åt.

Igår träffade jag en massa nya kompisar. De kan inte prata svenska och jag kan inte deras språk men ojojojoj så kul vi har. Jag ääääälskar mina kompisar!

 

Här är en länk till det hotell vi är på just nu
http://www.hotels.se/hotel/details.html?children[0]=1&rooms[0].childrenAges[0]=2&roomno=1&departureDate=30-11-2009&destinationId=1308721&rooms[0].numberOfAdults=2&tab=description&arrivalDate=29-11-2009&hotelId=192530#photos

Nu vet jag inte om jag hinner skriva mer innan vi åker hem men jag berättar mer när jag kommit hem till mormor.

Sawadee!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0