Trollets betraktelser 129, 17 oktober 2009

Idag fick jag äntligen rida på en elefant!! Det var ta mig tusan på tiden!

Min elefant hette Naan Took och var lika gammal som Mamsingen. Jättestor var hon och jag satt alldels tyst av förundran hela ridturen.

Först satt jag mellan mamma och pappa på en fastsurrad bänk. Sen lyft elefant-chaffören fram mig till elefantens huvud men då blev jag rädd. Istället fick jag sitta bakom honom på elefantens rygg. Spännande men det kändes lite farligt.

Jag böjde mig fram och klappade elefanten. Den kändes sträv och hade stora hårstrån.

Efteråt fick jag mata elefanten med bananer. Då blev den glad. Den använde sin näsa, som heter snabel, för att ta bananen och stoppade sen in näsan och bananen i munnen. Oj, så kul (men även detta läskigt) det var!

Ett snabbt besök på en juvelbutik var dete sen på schemat. Jag sprang mest runt och mamma sa att personalen nog tog ett djupt andetag när vi åkte därifrån.

Sen åkte vi till djungeln och traskade uppför en stor backe för att titta på ett vattenfall. Inget särskilt tyckte jag men jaja, pappa verkade tycka det var kul.


I bussen till nästa ställe på utflykten så somnade jag och sov gott ända tills vi kom till den guppigaste väg jag någonsin åkt på. Väl framme så fick vi jättegod mat och jag åt massor. Egentligen skulle vi ha paddlat gummikanot vid matstället men det var så lite vatten där så vi lät det vara. Pappa lovade att vi skulle göra det en annan dag. På vägen hem berättade jag att jag ville rida mer elefant, en liten elefant. Kanske hinner vi det innan vi åker hem.


 

Fler bilder koommer imorgon... Mamsingens internet vill inte ladda upp bilderna.... Natti natti!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0