Trollets betraktelser 127, 15 oktober 2009

VAR TUSAN ÄR ELEFANTERNA som mamma lovade mig???

Hej igen!

Gissa vad jag har gjort idag? Badat, badat och sen har jag badat. Oj, så kul jag har här i Thailand.

Vi började dagen vid poolen. Jag badar hela tiden medan mamma och pappa turas om att vara i det kalla vattnet. Jag har min våtdräkt så jag fryser nästan inte alls. Tänk att den passar fortfarande! Den hade jag ju med mig till Egypten förra året.


Mestadels av tiden är jag under vattnet. Det ör skojigt.



Igår när vi var på stan så handlade mamma badglasögon till mig. Jag är inte riktigt glad i dem och mamma tycker att jag ser ut som en DORK. Undrar vad det kan betyda? Vad tror du?

Det är roligt att bada med mamma, speciellt när hon puttas och jagar mig.

 



När jag och Mamsingen hade sovit middag så åkte vi ner till stranden.

Vi skulle bara äta lite först. Men det ville INTE jag utan trollkrig utbröt. INte ville jag hälsa på någon på restaurangen och jag tänkte inte äta. Det enda jag vill var att  få spruta mer soja på riset och när jag inte fick det så blev jag ännu argare. Då blev Mamma också arg men på mig. Det hela löste sig med att en tjej soom jobbade på restaurangen (som heter Sabai Sabai) mutade mig med godis och en sojaflaska med liiiite soja i. Sen var jag glad igen och allt ris åkte ner i magen. Lite glass på Mc Donalds slank också ner men jag var mest intreserad av Pappas is.



På stranden var det massor av sand och massor av vågor. Vattnet var mycket varmare i havet än i poolen på hotellet. Jag badade nonstopp i tre timmar med undantag av den stunden så jag och Mamma gick längs strandkanten och tittade på krabbor. De är små och vita och lite läskiga. Så fort de får chansen så gräver de ner sig i sanden.


På stranden fanns något annat konstigt med. Det var människor som fastna i konstiga paraplyer som drogs av båtar. Tycker det var många klantiga mnniskor som fastnat för det var hela tiden nya paraplyer ute och flög högt upp i luften.


Vi käkade pizza till kvällsmat och jag och mamma delade på två stora glas med iste!

Efter pizza-ätande så gick vi hem. På vägen så passade vi på att skicka upp en hälsning till morfar. Mamma säger att han sitter på ett moln och skrattar åt allt tokigt som jag gör. Jag vinkade länge till morfar när lampan flög iväg!




Imorgon ska vi åka ner till stranden igen.... men jag föredrar nog poolen.  I alla fall så säger jag det.

Hej då!
VAR TUSAN ÄR ELEFANTERNA som mamma lovade mig???

Hej igen!

Gissa vad jag har gjort idag? Badat, badat och sen har jag badat. Oj, så kul jag har här i Thailand.

Vi började dagen vid poolen. Jag badar hela tiden medan mamma och pappa turas om att vara i det kalla vattnet. Jag har min våtdräkt så jag fryser nästan inte alls. Tänk att den passar fortfarande! Den hade jag ju med mig till Egypten förra året.


Mestadels av tiden är jag under vattnet. Det ör skojigt.



När jag och Mamsingen hade sovit middag så åkte vi ner till stranden.



Vi skulle bara äta lite först. Men det ville INTE jag utan trollkrig utbröt. INte ville jag hälsa på någon på restaurangen och jag tänkte inte äta. Det enda jag vill var att  få spruta mer soja på riset och när jag inte fick det så blev jag ännu argare. Då blev Mamma också arg men på mig. Det hela löste sig med att en tjej soom jobbade på restaurangen (som heter Sabai Sabai) mutade mig med godis och en sojaflaska med liiiite soja i. Sen var jag glad igen och allt ris åkte ner i magen.

På stranden var det massor av sand och massor av vågor. Vattnet var mycket varmare i havet än i poolen på hotellet. Jag badade nonstopp i tre timmar med undantag av den stunden så jag och Mamma gick längs strandkanten och tittade på krabbor. De är små och vita och lite läskiga. Så for t de får chansen så gräver de ner sig i sanden.

På stranden fanns något annat konstigt med. Det var människor som fastna i konstiga paraplyer som drogs av båtar. Tycker det var många klantiga mnniskor som fastnat för det var hela tiden nya paraplyer ute och flög högt upp i luften.

Efter pizza-ätande så gick vi hem. På vägen så passade vi på att skicka upp en hälsning till morfar. Mamma säger att han sitter på ett moln och skrattar åt allt tokigt som jag gör. Jag vinkade länge till morfar när lampan flög iväg!

Imorgon ska vi åka ner till stranden igen.... men jag föredrar nog poolen.  I alla fall så säger jag det.

Hej då!VAR TUSAN ÄR ELEFANTERNA som mamma lovade mig???

Hej igen!

Gissa vad jag har gjort idag? Badat, badat och sen har jag badat. Oj, så kul jag har här i Thailand.

Vi började dagen vid poolen. Jag badar hela tiden medan mamma och pappa turas om att vara i det kalla vattnet. Jag har min våtdräkt så jag fryser nästan inte alls. Tänk att den passar fortfarande! Den hade jag ju med mig till Egypten förra året.


Mestadels av tiden är jag under vattnet. Det ör skojigt.



När jag och Mamsingen hade sovit middag så åkte vi ner till stranden.



Vi skulle bara äta lite först. Men det ville INTE jag utan trollkrig utbröt. INte ville jag hälsa på någon på restaurangen och jag tänkte inte äta. Det enda jag vill var att  få spruta mer soja på riset och när jag inte fick det så blev jag ännu argare. Då blev Mamma också arg men på mig. Det hela löste sig med att en tjej soom jobbade på restaurangen (som heter Sabai Sabai) mutade mig med godis och en sojaflaska med liiiite soja i. Sen var jag glad igen och allt ris åkte ner i magen.

På stranden var det massor av sand och massor av vågor. Vattnet var mycket varmare i havet än i poolen på hotellet. Jag badade nonstopp i tre timmar med undantag av den stunden så jag och Mamma gick längs strandkanten och tittade på krabbor. De är små och vita och lite läskiga. Så for t de får chansen så gräver de ner sig i sanden.

På stranden fanns något annat konstigt med. Det var människor som fastna i konstiga paraplyer som drogs av båtar. Tycker det var många klantiga mnniskor som fastnat för det var hela tiden nya paraplyer ute och flög högt upp i luften.

Efter pizza-ätande så gick vi hem. På vägen så passade vi på att skicka upp en hälsning till morfar. Mamma säger att han sitter på ett moln och skrattar åt allt tokigt som jag gör. Jag vinkade länge till morfar när lampan flög iväg!

Imorgon ska vi åka ner till stranden igen.... men jag föredrar nog poolen.  I alla fall så säger jag det.

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0