Trollets betraktelser 125, 14 oktober 2009

Hej därhemma

Var finns elefanterna? Hur kan flygplan flyga och varför är mamma så arg på pappas telefon?

Här händer det saker! Jag är i Thailand och badar! Men jag tar väl sakerna i rätt ordning.

I fredags följde Lillkillens pappa med till babysimmet. Det var kul! Han busade så mycket med mig att jag fick massor av kallsupar och fyllde blöjan massor på natten. Lillkillens pappa följde också med och käkade efteråt.

När vi hade babysimmat så åkte vi en snabbis till MeandI-tanten. Min katt, Molly heter hon, har börja bli stor nu och tycker att det är jätteskoj att leka med tågbanan. Hon smyger på den och när den kommer fram ur tunneln så attackerar hon tåget.

När vi kom hem så tvingade jag Lillkillens pappa att montera ihop min säng osm vi hade köpt. Egentligen skulle jag inte börja sova i den förrän efter vi kommit hem från Thailand men jag VILLE verkligen ha min säng. Det tog en liten stund innan jag kunde somna i min nya säng men sen sov jag hela natten däri. Jag är en stor tjej nu, säger Mamma.

På lördagen var vi som vanligt på Lek och dans. Även denna gång var det superkul och jag var riktigt duktig. Allra roligast är det när vi leker Björnen sover och man ska jaga varandra när björnen vaknar. Dessutom höll jag en killes hand länge. Han är lite blyg och pratar konstigt. Mikel heter han och han kommer från ett helt annat land. Danmark tror jag det heter.

Mamma har hållit på att packa hela veckan och tjatat om Thailand, bada och elefanter. Jag trodde att jag skulle få se dem efter Lek och dansen men istället åkte vi till ett Mc Donalds som jag aldrig varit på tidigare. Lillkillen och hans pappa kom dit och jag tror att Lillkillen är min allra bästa kompis. Men inga elefanter fanns det.

Inte heller hos Mormor fanns det några elefanter. Det var nämligen hos henne som vi hamnade efter en lång bilresa. Jag kände igen Mormor direkt och var inte sur-blyg alls. Mormor är bra, hos henne får jag en massa lördagsgodis.

På söndag gjorde vi inte så mycket, handlade lite saker. Ingen lekplats blev det fast Mamsingen hade lovet det. Hon skyllde på att det var för blött.

På måndagen packade Mamsingen om alla sakerna igen. Vi hämtade pappa på mormors tågstation (tänk att han visste att han skulle åka hit istället för till Ängelholm). Efter att ha stått i en lång kö av väskor så fick vi gå ombord på flygplanet.

Mamsingen hade ju köpt en ny skötväska som även är en stol så jag satt jättebra på planet.

Flygresan var jättelång och bakom mig satt en tjej som skulle läsa hela vägen. Hennes lampa gjorde så att inte jag kunde sova alls på hela resan. Men vi gav igen! Fast jag inte fick hoppa i sätet egentligen så fick jag göra det när vi hade fått in frukosten. Oj, som hennes bricka hoppa runt!

På flygplatsen i Bangkok (visst låter det kul? Bang bang bang) så gick vi fel och springa massor för att inte planet skulle åka utan oss. Men det gjorde det inte, istället fick vi vänta i nästan en timme.

Det fanns något kul på Bangbang-flygplatsen. Det var platta rulltrappor som gjorde att jag kunde springa fort fort. Undrar varför inte det finns överallt?

När vi äntligen kom fram till Phuket så somnade jag i pappas famn och vaknade inte ens när jag sattes i barnstolen i taxin. Incheckade på hotellet så fick jag fortsätta sova och sov då i fem timmar.

Mamma försökte väcka mig mååånga gånger men det var inte förrän hon drog bort gardinerna, satte mig upp och stoppade melon i ansiktet på mig som jag vaknade.

blev det äntligen dags att bada. Och det gjorde jag ända tills solen gick ner.

 

På kvällen valde vi att bara stanna hemma och gå och lägga oss tidigt. Klockan 12 vaknade jag och tyckte det var dags att stiga upp. Det tyckte intee mamma och hon och jag hade sen viljornas makt under ett par timmar.

Imorse kräktes jag vid frukosten. Jag började hosta och sen kom allt upp. Kanske satte jag i halsen eller nått men efteråt käkade jag Nutella som inget hade hänt och badade som vanligt.

Hörs ikväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0