Trollets betraktelser 124, 7 oktober

Hej hej
Idag hämtade farmor och farfar mig på dagis fast det inte var måndag. Mamma var på kurs och kom hem sent. Hon var jättetrött så jag lagade lite mat till henne. Det blev hon glad över. Men ska jag vara ärlig så hamnade de flesta korvarna i min mun direkt. Jag kan inte riktigt förstå varför mamma envisas med att steka dem. Korvarna är ju mycket godare innan stekningen. Förstöra mat på det sättet!




I tisdags badade jag länge, länge. Jag använde det sista av mammas badskum som hon fick av pappa i julklapp.  Mammas badskum gör vattnet alldeles rosa och mig alldeles skäggig. Så kul jag hade! Speciellt när jag fick in skummet i munnen och började blåsa bubblor när jag andades ut.

I lördags var det dans och lek igen. Den här gången var det superroligt. Jag sprang runt och snurrade, dansade och hoppade för fullt. Inte en enda gång blev jag ledsen eller arg. På kvällen kom det en massa tjejer hem till mig. Eller kanske inte exakt till mig. Min mamma har fyllt år och blivit ännu äldre. Hon måste ju närma sig 100 snart. Men god tårta fick man i alla fall.

Under tiden som tjejerna hälsade på så blev jag och pappa förpassade in i sovrummet. Lillkillens pappa kom också när mamma var ute med tjejerna.

På babysimmet i fredags kom Mamsingen äntligen ihåg att ta med sig sin nya vattentäta kamera. Och pappa var med. Vi kom försent till babysimmet för vi var tvungna att hämta upp pappa vid stationen så att han skulle hitta.

Han fick vara med mig på sångstunden men han kunde inga rörelser eller texten. Men det är ju inte så konstigt.
Han har ju missat alla mina babysim utom fem gånger det senaste året.


Men vänta... vad är det? En val? En säl? En peruk?

Låt oss dyka ner i djupet och se vad vi hittar för ny livsform?

 

 

 

 

 

TITTUT!!



Dags att sova! Natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0