Trollets betraktelser 138; 27 november 2009

Hej hej!

Igår var det så kul på babysimmet! Jag simmade rakt igenom bassängen alldeles på egen hand. Simläraren sa att jag skulle kunna få Guldbaddaren nu men jag fick en klubba med banansmak istället. Men simma på rygg vill jag inte!

Hemma hos MeandI-tanten fanns det choklad. Nu när MeandI-tanten ska sluta med MeandI och Chokladtanten slutat att ge mig chokladkakor så kanske jag ska döpa om dem.... hmm.... men då blir det förvirrat.

Tänk att sista gången alltid är den roligaste!

Idag var det nämligen sista gången på Dans och lek. Mamsingen hade glömt kameran så den fick pappa åka och hämta. Jag hade fått välja klädsel alldeles själv och då valde jag så klart klänning. Och glansiga byxor. Och randiga strumpor.

Oj så kul det var! Jag rullade, hoppade, sprang och skrattade. Inte en enda gång blev jag tjurig. Och kissade på toaletten en gång också.

Som jag dansade!




 

Efter dans och lek gick vi och fikade och jag drack upp hela mammas Chailatte. Mums va gott det är. Mamma drack upp min mjölk.

 

Sen åkte vi och badade. På vägen dit tränade vi plus. Det fattar jag. Likså om pappa håller upp en hand så kan jag säga vilken hand han håller upp. Även om han står mittemot mig.... visst är det konstigt att om han håller upp vänster hand så är det höger för mig. Men jag fixar det och kan beätta att det är hans vänstra hand.

Efteråt fick jag lördagsgodis. Plötsligt kom jag på att jag inte tyckte om de svarta så de fick Mamma. Hon blev jätteglad.



På kvällen kom Lillkillens pappa och hälsade på oss. God mat blev det (tur att han kom, annars hade det säkert blivit snabbmakaroner och korv!). Somnade som en stock i mammas säng.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0