Trollets betraktelser 137; 25 november 2009

Hej på dig!

Helgerna är underbara. Min senaste favorit är att ligga i sängen och titta på min egen tv. Men ibland är det full av smulor!



I söndags åkte vi upp till Göteborg. Det regnade jättemycket. Vilken tur att det inte regnade inne på Universeum. Men det gör det ibland, inne i regnskogen.

Alla de stora fiskarna i Vtannets väg var borta. Det tyckte jag var tråkigt så jag sprang bara rakt igenom det ner till grodorna. Och vet du vad? De var också borta. Mamsingen sa att de låg och sov men jag såg inga grodsängar.

RYmdsonden fanns i alla fall kvar och den klättrade jag in och ur ett par gånger.



När jag lekt klart på Universeum så gick vi till Liseberg. I regnet. Det roliga var att Lucas och Emma var där. MeandI-tanten och MeandI-pappan var också där i regnet. Vi åkte massssor av karuseller och jag fick mitt första armband (åkband).



Tomten var på besök på Liseberg ås jag passade på att skriva en önskelista till honom så att han vet vad jag vill ha. Mamma säger att jag måste vara jättesnäll annars får tomten reda på det. Men jag är ju alltid en snäll tjej.... nästan i alla fall.




Sen lämnade jag den till tomten. Det var lite läskigt men han visste vad jag hette! Men någon kram fick han inte, jag hälsade med handen men inte mer.



Kramade gjorde jag ändå en hel del. Alla kaniner som fanns på hela Liseberg måste jag krama, helst flera gånger. Emma kramade också kaninerna. Sen åkte vi lite mer Farfars bilar. 7 gånger åkte jag den!





Mamma lurade upp mig i begochdalbanan men den tyckte jag inte om. Kaninresan är mycket trevligare.



I måndags var jag trött. Mamsingen hade tänkt att jag skulle sova på vägen hem i bilen men det gjorde jag ju inte. Så därför blev måndagen ingen bra dag på dagis. Jag vägrade äta, jag var arg och skrek. Och spottade på Cilla, min fröken.

Tisdagen blev bättre. Mamma hämtade mig efter lunch och vi åkte till Chokladtanten, Lilltanten och Minitanten. Fast jag hade ätir lunch så käkade vi där igen. Och fikade! Jag busade massor med Lilltanten, så kul jag hade!!



Minitanten Ankan kan krypa. Det kan jag med! Mamma och jag lekte (nåja, jag lekte... inte hon) att jag ville äta upp kattmaten. Så jag kröp bort dit, kallade på mamma och sen skulle hon lyfta bort mig. Precis som hon gjorde med mig och Mikos mat när jag var mindre.



Idag har jag varit på ett strålande humör på dagis. Mamma är klar med alla sina elevsamtal så vi firade det på McDonalds.

Jag fick göra något spännande. Jag fick hålla i ett ljus. Det blåste jag ut. Om och om igen så det blir inga julkort med mig och ett ljus på.

Sen bestämde jag mig för att sova i mammas säng och vi låg och läste Bamse lääänge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0