Trollets betraktelser 134, 15 november

Hej hej

Har du märkt att det blir mörkare ooch mörkare för varje dag? Det har jag. Numera går jag till dagis mitt i natten! Fortfarande är det nästan alltid bara jag som är där så tidigt men det är mysigt att få ha fröknarna för mig själv. De har alltid tänt en massa levande ljus när jag kommer.



Förra helgen hände något konstigt. Mamma for iväg tidigt på morgonen innan jag och pappa ens hade vaknat. Så jag fick ta med pappa själv till dans och lek. Han fattade inte riktigt hur man skulle göra, tex när man ska rulla så istället för att putta mig så rullade han på min fot och det gjorde ont.

Mamma kom hem efter mycket om och men och då hade hon handlat massor av nya kläder till mig. Hon var helt slut och vi gick och la oss tillsammans. Hon i sin säng och jag i min, förståss.

Dagen därpå fick pappa ett paket av mig. Tre par strumpor med texten att "Pappa är bäst". Han tyckte nog inte om dem för han lämnade dem hemma när han åkte till jobbet dagen därpå.

Miko har varit hemma hela veckan. Jag har sett till att han har fått komma ut på långa promenader. Jag sitter i vagn och håller hans koppel och mamma traskar bakom.



I fredags var jag och mamma på babysim. Så kul jag hade. Jag har verkligen saknat att bada, det känns som det var jättelänge sedan. Fröken på babysimmet sa att hon nog aldrig hade sett en så duktig 2½-åring men jag är ju faktiskt snart 3.

Efteråt åkte vi till Chokladtanten (ingen choklad så långt ögat kunde nå), Fredrik (för jag vet att han heter det nu och en stor kram fick han också) och Bianca (tänk att jag trodde hon hette ANKA...). Lilltanten var också borta. Men pizza fanns det i massor och jag åt en hel del.

Och vet du vad jag gjorde hos Chokladtanten. Jag behövde bajsa så då gjorde jag det. Det var ju bara att klä av sig allt och sen klättra upp på toalettstolen. Mamma dansade bajs-dansen och tyckte att jag var en superduktig tjej!

När vi kom till dans och lek på lördagen så var det låst. Vi väntade lääänge men sen kom de andra barnen och sist kom fröken.



Jag blev förbannad halvvägs in på lektionen men det gick över. Något godis fick jag däremot inte. Det får man bara om man är snäll.

Ser du förresten att jag har andra tights på mig nedan. Fröken kom ju aldrig så det hände en liten olycka i mina byxor. Tur att mamma tar med sig extrakläder till mig!




Idag har jag och mamma bara tagit det lugnt och möblerat om lite.

Vad händer annars? Jag pratar och pratar och pratar. Jag kan så mycket ord just nu. Och så ritar jag på tapeten. Då blir mamma arg! Men då gömmer jag mig. Konstigt nog så skrattar hon åt mig då!

 

Senaste veckan har det bara hänt en enda olycka i byxan. Tänk va duktig jag är!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0