Trollets betraktelser 133, 6 november

Här kommer fler bilder från min sista vecka i Thailand.

En kväll åkte vi tillbaka till den första staden som vi bodde i, Patong. Pappa gick till sin skräddare i 3½ timme och jag och mamma satt och väntade på honom i 3½ timme. Men vi roade oss ganska bra, jag och Mamsingen.

Vi käkade glass på ett ställe där jag fick en prinsesskrona i papp.



Sen sparng jag runt runt runt. Läänge. Så kul jag hade. Mamma försökte fånga mig både med kameran och med händerna men hon var lika dålig på båda sakerna.



Så vad gjorde jag mer de sista dagarna?

Jo, jag badade....




Och badade...




Pussades lite med mamma i poolen...




Vattnade blommorna vid poolen....



Badade i poolen....



Byggde sandslott men pappa på stranden...



Busade med mamma i havet.....



Smutsade ner mig massor... med sand. Det var inte så skönt att få sand mellan skinkorna så jag föredrog poolen...renare,,,,




Busade med pappa i poolen....



Spanade på djurlivet i Thailand..... och matade dem med flingor...




Kan du tänka dig vad jag gjorde mer? Japp, badade....



Badade....



Och hittade en lekplats full av thailändska barn. Pappa var som vanligt sjuk. Han blir det så fort vi är på semester.



Och sist men inte minst så red jag på elefant och matade den med massor av ananas.



Jag sov nästan hela vägen hem och när vi landade så var det grått och kallt. Pappa klämde mitt finger i en dörr så det  rann blod och sen åkte han och jobbade, som vanligt.

Jag och mamma stannade hos Mormor ett par dagar. Jag ääääälskar min mormor.

Just nu är mamma och jag lite sjuka. Hon har alldeles röda ögon och mina håller på att bli likadana. Så idag har jag inte varit på dagis utan hemma med Farmor och Farfar.

Javisst ja.... jag har ju fått en katt ju! Molly heter hon och är alldeles tokig. Och jag kissar på pottan! Och sover i egen säng. Även om jag kryper upp till mamma frmapå morgonen.

Nu ska jag äta päronäpple....

Hej då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0