Trollets betraktelser etthundra 100 etthundra 12 maj 2009

Idag får du läsa om hästar, råttgift, spöksaft, Emmas krulliga ögonfransar och en groda inslagen i paket.



I fredags var mamma och jag och simmade. Min tränare sa att hon var djupt imponerad av den lilla damen (dvs jag). Jag klarade alla de moment som treåringar förväntas klara och ett par på fyraårsnivån.

Pappa hade nog missat tåget för han kom inte hem i helgen. Men det gjorde ingenting, jag och Mamsingen hade det supermysigt. Och så mycket vi har hunnit med.

På lördag käkade vi lite papegojmat (mussli) och sen åkte vi och red. Jag fick rida på den stora bruna hästen igen som hette Amber. Nästa gång lovade mamma att vi skulle springa lite. Jag älskar att rida. Det är nästan lika kul som att simma.



Sen bar det direkt i väg till Väla. Där hittade jag Helena, Isabell och Ankan. Vi käkade och shoppade en massa. Men inte så länge för jag skulle ju på kalas hos Emma. Hon är ju redan 3 år! Hon hade fått en likadan cykel som jag har.

När hon skulle blåsa ut ljusen på tårtan så var hon för nära så hennes ögonfransar krullade ihop ig. Så jag fick hjälpa henne med att blåsa ut ljusen på den andra tårtan. Massor av godis fanns det på kalaset också så jag får nog ge det hela fem tigerblöjor! Eller kanske 4..... det var ju Emma som fick alla presenterna.
 Här finns bilderna från EMmas kalas. Hittar du noga så hittar du nog mig! http://jojoa75.blogg.se/?c=1210712117


Inte ens när vi varit på kalas fick jag lugn och ro. Nej då! Då var det dags för mat hemma hos Helena. Jag busade och kelade med Stygga Farbrorn jättemycket!


På söndagen skulle vi egentligen både hem till Helena och rensa maskrosor och tvätta men det tyckte inte jag verkade så kul så jag hittade på någon annat! När mamma stog och pratade med en tant i källaren så passade jag på att käka lite av papegojmaten som låg där nere på golvet. Det smakade inget särskilt, inte alls så där mumsigt som papegojmaten soom vi äter på morgonen.

Men när mamma upptäckte vad jag tuggade på så slängde hon in mig i bilen och åkte till doktorn. Det verkar som om de gade kryddat den där papegojmaten i källaren med råttgift och det ska visst inte små Troll äta.

Hos doktorn fick jag två STORA glas med spöksaft. Den var alldeles svart och smakade lite jord. Men sugrör fick jag!
När jag hade druckit ett helt glas så fick jag ett litet paket med en grodbild i. Sen busade jag och mamma i mig nästa glas. Vi lekte att hon var en karusell och varje gång hon stannade så var jag tvungen att ta en klunk spöksaft till för att hon skulle börja snurra mig igen.

Sen fick vi åka hem och jag bajsade lakris den kvällen.

Idag har det varit dagis som vanligt. sen har jag busat med grannen Britt-Marie medan mamma och favon Roland har gjort lite "springa runt och lämna papper till årsmöte-jobb".

Somnade efter badet. Jag har ju inte sovit idag, ska inte göra det på måndagar. Istället har jag varit ute och lekt hela eftermiddagen och bränt mig lite på kinderna, näsan och hakan.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!



Snubblade in här och blev genast alldeles störtförtjust i det lilla trollet och den blåa klänningen på första bilden. Var har du köpt den (klänningen alltså :-))?

2009-05-15 @ 22:26:45
URL: http://miss-misschief.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0