Trollets betraktelser 99, 7 maj

Veckans lärdom: Man ska inte slicka i frysen.

Den här veckan har mamma kommit och hämtat mig lite tidigare än vanligt, Jag misstänker att hon skolkar lite. Undrar om hennes chef vet om det. Jag blir dessutom lite irriterad när hon kommer innan jag är färdiglekt. Så måndag, tisdag och onsdag fick mamma nästan släpa mig från dagiset.


I tisdags händer något konstigt, frysen bet mig! Stinko har ju en egen frys till sin äckliga mat. Jag tycker att frysen är rolig. Jag stänger av den och sätter på den, stoppar in leksaker och schampo. Mamma blir ofta arg på mig när jag poillar på frysen, varför vet jag inte.  Men jag börjar förstå varför. Jag slickade lite grann i den och och FASTNADE med tungan. ÄÄÄÄÄÄÄ försökte jag skrika till mamma för tungan ville verkligen inte lossna. Mamsingen sprang och hämtade ett glas med ljummet vatten och då släppte frysen sitt tag om min tunga. Jag blev jätteledsen och tungan blödde en del. Så ända sen dess berättar jag för alla som vill lyssna att man ska "akta sig för frysen" och "inte slicka på frysen". Den bits ju!!!

I onsdags var jag och lämnade bilen på reparation igen. Verkar vara dyrt att ha brumbrum men nu var det bara ACn, du vet där kalla som blåser ut, som skulle fyllas på. Vid verkstaden, som ligger ute på landet, så fanns det stora hästar som jag matade med maskrosblad.
-Nu är hästen mätt i magen, sa jag när jag var klar. Så duktig jag är!



Sen åkte vi till Emely och Johanna och åt kladdkaka och chili con carne. Var hemma rätt sent och somnade som en stock. Hade ju inte sovit middag för mamma kom så tidigt och hämtade mig.

Idag har "BittMaji" passat mig medan Mamsingen var på möte. Sen fick pappa present för han fyller år idag. Han ska visst träffa en varg!

Imorgon är det fredag och jag vet att FREDAG = BABYSIM. Jippi jippi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0