Trollets betraktelser 98 2 maj

Hej hej

Dagens funderingar..... Vad betyder ett och åtta? Var är Lilla chokladtanten? Varför finns det olika färger på hästar när gula är finast? Varför blir det varmare och varmare? Och varför är mamma så jätteglad trots att hon uppenbarligen inte kan räkna?

Oj, nu gick det en vecka igen innan jag fick igång Mamsingen så hon kunde skriva ner lite om vad som hänt. Och det har hänt massor av roliga saker!!

Måndag, tisdag och onsdag var som vanligt. På torsdagar är vi på dagis alltid i skogen och då gjorde jag illa mig på en pinne. Men lite plåster på benet så var allt bra igen. Det sved lite när jag och mamma badade sen på kvällen men jag överlevde. Jag är inte så himla kinkig.

Det hände något annat konstigt på torsdagen. Mamma öppnade posten som vanligt när hon kom hem. Sen blev hon mer tokig än vanligt. Hon skrattade och kastade upp mig i luften samtidigt som hon skrek "ett och åtta". Jag tror att ett och åtta är en ny lek för vi lekte den ganska mycket på kvällen. Jag har provat att begära ett och åtta ett par gånger till efter det  men mamma blir inte lika tokig nu men glad verkar hon vara. Kanske har det med det där provet som mamma skrev för en månad sen... men som sagt, kul lek var det i alla fall.

För att fira att mamma kommit på leken ett och åtta så käkade vi på Mc Donalds. Till min Happy Meal fick jag två racketar och en boll. Jag och mamma spelade lite boll på gräsmattan innan jag gick och la mig. Varje gång jag träffade bollen så applåderade Roland och Britt-Marie som bor på balkongen bredvid oss.

Dagen efter påstod mamma att det var fredag men det var det inte. Eller det kanske det var men Mamma var hemma. Vi åkte till Emelie och Johanna. Men bilen stannade inte vid den Johanna och Em som jag trodde. Jag trodde det var MeandI-tanten men det var Familjelivtanten istället. Det gjorde ingenting för Familjelivstanten gör jättegod glass. Undrar om MeandI-tanen kan det?



Jag hittade en lekplats hos Emely. Det var varmt att gå på vägen så mamma fick bära både mig och Johanna hem.




På kvällen kom Pappa hem och vi åkte till babysimmet. Det var superkul. Jag fick simma och vi tränade på att använda armarna när vi skulle simma. En platå hade de lagt ut i bassänen som jag kunde stå på och vi fick åka vattenrutschkana. Men det var nästan bara jag som vågade åka och bara jag som tyckte att det var kul. Om och om igen ville jag åka ända tills mamma bar upp mig ut bassängen med våld.





Sen brukar fredagarna vara slut men istället gick vi på tivoli och käkade god mat på en restaurang. För att inte somna på vägen hem fick jag brända mandlar. Så på det hela så var det en riktig kanondag. En ett och åttadag!!!




Hela veckan har mamma pratat om att vi skulle åka och rida på lördag. Det är inte lätt att vara två år och inte ha en susning om när det är lördag. Men idag var det i alla fall lördag och idag har jag ridit!

Hannah kom och hämtade mig och mamma i morse. Hon hade med sig sin mamma Lotta men brorsan fick stanna hemma. Vi körde och körde och körde. När vi äntligen kom fram skulle man akta sig för allt.... elstängsel och stora hästar och att jag inte skulle snibbla och mycket mer.

Först fick jag rida en brun jättestor häst som hette Amber. Det var superkul. Galopp galopp satt jag och sa hela tiden men Mamma tyckte det räckte med att gå lugnt.
 Här leder Hannahmamman mig så att Mamsingen kunde ta lite kort!


Även en liten häst, som den som Hannah red på, är jättestor jämfört med lilla mig!!



Efter lite fika så var Amber borta och istället provade jag en lite mindre häst som hette Sippan. Det gick också bra och var jättekul. Mamma trodde att jag skulle få en överdos av hästar nu så att jag inte tjatar så mycket men nu har jag ju verkligen något att tjata om! Åhhh vad jag vill rida snart igen!



Somnade som ett litet barn när vi kom hem. Mamma somnade också trots att hon inte är ett barn.

Sen åkte vi och grillade på stranden med Chokladtanten och Ankan. Lilltanten hade de glömt hemma, tror jag för hon var inte med. Inte stora Stygga Farbrorn heller. Jag nellade mig på en brännässla och jag käkae grillade mashmellos...



Rentvättad.....



För att jag skulle få rida lite så åkte vi hem till Chokladanten och jag fick låna gunghästen. Inte lika kul men det fick gå i brist på annat. Hoppade lite i sofforna och lite på studsmattan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0