Trollets betraktelser 102, 26 maj 2009

Idag har jag massor av kul att berätta. Berg och dalbana, grodor och att somna i Ceelines säng! Men jag tänker inte prata så mycket utan visar det som bilder istället.

Så lugnt och skönt jag och Mamsingen hade torsdag och fredag. Ingen stress, inget dagis och tyvärr inget babysim. Jag frågade lite om det men jag överlevde.

Sen åkte vi till pappa en sväng.



Det händer så mycket uppe hos honom och det finns så många rooliga ställen där! Mammas sushi-ställe men den goda kycklingsoppan är ett bra ställe.



Jag har även hittat tillbaka till LISEBERG. Det har varit försvunnet sen i julas men nu så dök det upp igen. Liseberg är en jättestor lekplats med massor av människor och karuseller.

På lördagen så åkte jag till en början bäbiskarusellerna som jag åkte förra året när jag var en bäbis. De var ganska kul i år med.





Men sen så var det ju dags för de lite häftigare sakerna. Jag och pappa åkte grodorna. Det pirrar i magen när grodorna ramlar ner och jag sken som en solstråle.



Sen böörjade mamma prata om bergochdal-bana. Men när jag såg   Kanonen, som är en bergochdal-bana, så kände jag viss skeptis. Aldrig att Mamsingen får upp mig i den!!



Fick smka någon.... ja vad ska jag säga... hårigt? Sött och hårigt. Faktiskt ganska gott.



På söndagen gick jag och min mordiska mamma på Universeum.



Pappa kom efter ett tag och jag hittade en groda. Jag skulle så gärna vilja klappa dem men de är innanför glas. Men jag såg massor av grodbäbisar. De ser inte alls ut som grodor och jag tror att mamma skojar lite med mig.



Universeum är alltid så jättekul!


Mamma behöver nästan inte hjälpa mig alls när jag går på lina. Jag är faktiskt himla duktig på mycket!



Fast jag föredrar riktiga hästar.  I brist på annat så dög maskinhästen som jag red själv i både skritt, trav och galopp.



Efter Universeum och en sovpause så ville jag tillbaka till Liseberg. De hade Kaninnationella morotsdagen där och alla kaninerna var ute. Till en början var jag skeptisk men efter bara en liten stund så bestämde jag mig för att krama alla kaniner som jag kunde se! 




Sen åkte jag och Mamsingen grodorna.


Och BERGOCHDAL.BANA.
JAg skrek helt hjärtskärande hela åket och kramade mammas hand hårt hårt. Mamma var jätteledsen att hon dragit upp mig i den men jag tror det gick över. För precis efter vi hade hoppat av så sa jag
- Åka igen!


Det gjorde vi inte men ett varv i hästkarusellen igen var nästan lika kul, kanske inte lika spännande men jajaja.


På måndagen åkte jag aldrig till dagis. Jag va istället med Mamsingen på jobbet. Sen åkte vi till tandläkaren (SUPERFINA tänder har jag!!), tillbaka till mammas jobb och sen försäkringsbolaget med mitt ärr.

Efter allt farande och flygande  så trodde jag att dagen var klar men nej nej. Årsmöte i bostadsrättföreningen var det också på kvällen. Mamma hade i uppgift att skriva och det tyckte jag var tråkigt. Pappa dög inte alls och jag ville bara sitta i hennes knä. När jag inte fick det så jag gick hem till Celine istället och somnade i hennes säng. Vaknade knappt när Mamma lyfte upp mig mitt i natten och tog hem mig.

Igår var Chokladtanten, Issa och Ankan här. Issa läste en massa för mig och jag skaffade mig en egen bäbis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0