Trollets betraktelser 101 22 maj 2009

Idag får du läsa om en försvunnen mamma, om en massa nya molosar, imsevimse spindel och Stinko.

Oj, det har visst gått en vecka sen jag skrev sist. Tiden går fort när man har roligt!



Förra fredagen var jag och Mamsingen som vanligt på babysim. Men där var det inte som vanligt. Någon hade snott en massa vatten och hissat upp botten. Jag kunde både bottna och springa runt. Till en början tyckte jag det var obehagligt och släppte inte mamma en sekund men ganska snart kom jag på vilka otroliga fördelar det är med att bottna!

Efteråt så brukar ju jag och Mamsingen åka till väla och käka men det gjorde vi inte i fredags. Istället åkte vi hem och hämtade upp pappa på stationen. När pappa hoppade in i bilen så passade mamma på att smita. Hej då sa hon och sen var hon borta.

Jag vaknade mitt i natten när hon kom hem men när jag vaknade på morgonen så var hon borta igen. Hela långa dagen var hon borta. När hon kom hem på kvällen så var jag arg på henne. Vad är det för mamma som överger en gulleunge soom mig? Miko kom hem men han kompenserade ju inte mamma.

På söndagen hade jag kommit över min ilska och var superkramig. Då visade det sig att mamma hade varit ute på jakt och kom hem med massor av fina Molo-tröjor. Allra bäst tyclte jag om tröjan med pingviner på. Men mössan tyckte jag inte alls om...

Jag och mamma gick en lång morgonpromenad med Miko. Myyysigt!





Vi tog en liten utflykt med mat på Mc Donalds. Bästa med Mc Donalds är helt klart ketchupen, jag älskar ketcup.



Sent på kvällen körde vi pappa till Halmstad så han kunde åka och jobba.

I måndags kom mamma på någonting.... att jag inte är helt korkad... som om jag skulle vara det. Det är väl hon som är korkad som inte kommit på det än.... Vi satt i bilen och mamma sjöng för mig som vanligt. Hon sjunger inte särskilt bra men hon låter ganska skojig när hon gör det så hon får hålla på. Efter ett tag med sjungande så började hon hoppa över vissa ord och blev tyst i stället. Jag kan ju sångerna vid det här laget så jag fyllde i de ord som fattades. Blinka lilla stjärna kunde jag och Trollmor, Du ska inte tro det blir sommar och Bäbä vita lamm liksaså. Idag i tvättstugan sjöng jag hela imsevimse spindel utan hjälp och mamma applåderade och jublade.



I onsdags kväll var jag och hälsade på Biaca och Chokladtanten. Jag får snart byta namn på henne för jag tror hon har slutat äta choklad... eller så har hon slutat att bjuda på mig!

Igår borde det har varit torsdag men jag var inte på dagis. Istället rastade vi Stinko länge länge i skogen.
 




Sen åkte vi till Emely och Johanna och käkade lunch och mellanmål. Lekplatsen var jättekul och någon (Johanna säger jag men mamma tror det var jag) slarvade bort Emelys mammas nycklar. Vi letade länge efter dem och krattade hela stora sandlådan. Till slut hittade vi dem och sen åkte vi hem.





Idag är det fredag men mamma säger att babysimmet är slut. KOonstiga är att mamma är hemma idag också och jag har inte varit på dagis. Allt blev konstigt så jag ville inte sova middag. Istället somnade jag mitt på golvet istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0