Trollets betraktelser 87 29 mars

Chopp chopp!!!

Inga löss har synts till än....puhhhh.....Inga giraffer i mammas hår heller. Och ingen Miko i sängen heller längre.... Eller pappa.... Men igår såg jag en mask!

Har ju glömt berätta något. eller har jag kanske redan gjort det... hmm.... jaja..... Jag har kommit på hur bäbisen har kommit in i Chokladtantens mage. Hon har ätit upp den!!

I fredags och lördags kom Farmor och Farfar hit. Dagis var visst stängt. Undrar varför..... Igår var Mamsingen och skrev Högskoleprov. Hon var ganska dålig, tycker jag, och fick ungefär 1.7. Jag vägde ju 3.8 när jag kom och det är ju jäääättelänge sen.

Det är kul när Farmor och Farfar är här. De trollar bort en del saker som Mamsingen sen får leta efter. Just nu letar hon efter min dvd-pärm och sin mobilladdarsladd.



Inatt levde jag rövare, klättrade upp på mamma, snurrade runt, sparkade henne i huvudet, magen. Tappade nappen och krävde att Mamma letade upp den OMGÅENDE. Blev törstig och ville ha mjölk. Fortsatte att sparka henne i huvudet. Spottade ut nappen. Ville ha allt täcke, ville inte ha något täcke alls, krälade upp och ner på Mamma osv osv osv. Mamma blev till sist så arg så hon traskade iväg till det andra rummet. Och då somnade jag så gott. Får man ingen reaktion när man lever rövare så är det ju ingen idé att göra det heller. Mamma låg visst och funderade på om det var dags för mig att flytta till ett eget rum. Men näääää, tror inte det.

Pappa kom inte hem den här helgen. Men jag och Mamsingen har haft det supergott ändå. Egentligen skulle vi åkt och bada på badhuset idag men både jag och mamma säger atschooooo och snorar massor så idag badade vi i badkaret länge istället. Mamma tog ett glas och ett sugrör, fyllde på med lite vatten och shampo. Oj, så kul jag hade med alla bubblorna. Sen dök jag massor så att det skvätte i hela badrummet. Det var tom vått en bra bit utanför badrummet när jag var klar. Mamma börjar bli lite mesig tycker jag. Jag får inte dyka så länge jag vill längre. Hon drar upp mig till ytan när hon räknat till tio. Undrar varför? Tror hon inte jag ska hitta upp eller?

Sen hittade jag blåfärgburken och ville ha blått hår. Hittade dessutom en gömd pizzakant från igår. Man vet ju aldrig om man får mat imorgon och då är det bra att gömma mat under soffan!



Sen åkte vi och handlade frukt till nästa veckas mellanmål. Mamsingen tog hjälp av McDonalds för att fixa söndagsmiddagen. Jag åt nästan ingenting men blåste desto mer bubblor. Undrar hur det där med bubblor funkar egentligen....



Mamma tog hem sin sallad och efter ett tag tyckte jag att jag skulle ha den vilket jag naturligtvis fick. Mycket vinegrette skulle jag ha också. Mamsingen passade på att ta kort på en framtida vegeterian. Hon skulle bara veta att jag egentligen bara slickade bort dressingen.



Nu ska vi ta sista på tvätten. Chooppchopp

Ps. Visst jag.... måste ju berätta någon som Mamma glömt skriva.... jag sjunger på beställning och jag älskar kjol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0