Trollets betraktelser 86 25 mars

Hej hej
Så var det onsdag. Då hämtar mamma mig lite tidigare, redan innan mellanmålet. Det är inte alltid jag tycker att det är ok men idag blev allt lite konstigt. Det började med att Mamsingen kom in på dagiset som vanligt. Jag kastade mig runt halsen, som vanligt. Vi pussades lite, somvanligt. Sen kom Åsa, en av fröknarna, och sa att de trodde att jag hade löss. Då släppte mamma ner mig fort på golvet fast jag inte var färdigpussad än, inte som vanligt!!! Vi gick in och pratade med Cilla, "min fröken" som satt på kontoret och höll på med datorn. (Tradera som Mamma eller spel som pappa???). Men hur de än slet i mitt hår, vred på mitt huvud, kliade mig i hårbotten osv kunde de inte finna ett enda litet djur. Varflr i hela friden skulle jag ha djur i håret? De är ju tokiga. Sen sa de att de inte hittade några ägg heller men det vet jag var fel för mina frukostägg hade jag visst kletat in i håret, som vanligt.

Under hela kvällen har mamma kliat sig i skallen som om hon hade något i det som kröp. Inbillning säger mamma att det är men det vet jag inte vad det är för djur. Ser kanske ut som en giraff?

Har varit på en hemskt humör nu ett par dagar och skriker/gråter så fort jag inte får som jag vill. Mamma slängde mig i säng i kväll men efter ett tag fick jag komma upp ett litet tag till. Kanske har hon lärt sig att om jag går och lägger mig halv sju så vaknar jag halv fem i morogon bitti??

Visste du att de flesta badrum är utrustade med världens bästa leksak? De flesta har kanske klick på och av men jag har en mer lyxig skruva-sak. Vad den gör? Kolla!
Tänt!


Släckt.....



Tänt......


Tröjan jag har på mig förresten fick jag av MeandI-tanten. Gulle dig!!  Hon fick dessutom min Mamsing att gråta idag. Bara för att stora Lucas kan höra! Jag hör men inte tusan blir mamma ledsen för det....



Vår underbara granne ligger på sjukhus. Här är jag påväg att lämna blommor till hans fru. Helst ville jag behålla dem själv men Mamma krävde att jag släppte dem. ISCH så arg jag blev!!!



Bye bye

Kommentarer
Postat av: MeandItanten

ååååh jag kan fortfarande inte smälta det riktigt, är helt underbart! Känns som jag vunnit på LOTTO!!! Vad fin Trollet blev i tunikan (som ju nästan är kort som en tröja ju...)

Kram kram från meanditanten

2009-03-26 @ 03:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0