Trollets betraktelser 84 22 mars

Hej på dig

I natt sov jag inge bra alls. Det gjorde visst inte mamma heller. Men jag tror att jag var skyldig till det. Men hon hade väl inte behövt bli så arg? Kan man inte få sparkas, tumla rundor och hosta ut nappen utan att hon blir sur? Till slut fick hon nog (räknade visst till 30 väckningar..... ) och gick och la sig i det andra rummet. Kvar blev jag med pappa och han är inte alls lika lättväckt så det var onte lika  kul och jag somnade därför. Mamma somnade inte alls i natt och har varit lite hängig idag. Hon borde faktiskt vara så gammal så att hon förstår att man måste sova om nätterna!

När jag vaknadde vid halv åtta så kallade hon på mig och vi la oss och myste i det andra rummet länge.

När pappa äntligen vaknade så gick vi till Hembygdsparken och tittade på alla djuren. Lekte en lång stund på lekplatsen. Den är faktiskt bättre än den soom finns hos mormor, eller nä.. eller jo... eller.... får nog återkomma med jämförelsen efter påsk då jag ska till mormoro.






Lite mat fick jag också.

Somnade på vägen hem och när jag vaknade flera timmar senare hade jag fortfarande overallen på mig men vagnen (med lilla mig i) stog i hallen hemma.

Sen var Mamma arg på pappa som bara ville sova. När han hade åkt till jobbet så var det dags för mig att gå och sova. Tyckte det var bäst att knoppa in så fort som möjligt så hon inte blev ännu mer grinputtig.

Ciaooooo!

Kommentarer
Postat av: Evelyn på DesignPoint

Gumman, vad söt hon är!

2009-03-23 @ 19:46:18
URL: http://designpoint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0