Trollets betraktelser 83 21 mars

Hej hopp Lejonknopp!

Så var det redan helg, även om den började konstigt. Mamsingen steg upp precis som vanligt och försvann samtidigt som pappa kom genom dörren från jobbet. Sen var mamma borta i ett par timmar och sen var hennes utvecklingssamtal slut. Har inte riktigt förstått vad mamma jobbar med men jag misstänker att hon har många fler barn än bara mig!!!  Men de ungarna verkar ha andra mammor också.... det där är konstigt.

När mamma kommit hem så fick hon hjälpa mig att laga lite lunch. Jag försökte använda kniven till att skära korven men jag hittade på ett mycket lättare sätt att få korven i lagom stora bitar. Jag bet av småbitar som jag sen la i stekpannan. Funkade kanonbra! Korvstroganoffen blev jättegod!



Jag passade på att gå ut en sväng med Stinko också. Mamma fick följa med och putta cykel, det duger hon bra till!




Sen badade jag och Mamma länge. Jag tjatade om massor av bubblor men när vi väl skulle hoppa i så ville jag bli av det skummet. Sen lekte jag och mamma att det var glass och jag gömde hennes händer och knän i massor av glass. Så kul vi hade det. Sen försvann skummet utan att varken jag eller mamma käkade upp det.

När pappa äntligen orkade stiga upp så åkte vi till MeandI-tanten och käkade pizza. God pizza och god mjölk hade hon och hennes lilla tjej, som hetter Emma. Vi lekte och busade massor. Emma har samma färg på håret som jag men mycket mer hår. Nästan lika långt hår som mamma har.

På tal om hår, mamma klippte min lugg i badkaret idag och den blev väldigt moderiktigt (dvs sned, hackig och för kort).

Tillbaka till Emma. Emma hade något bra knep som gjorde att både MeandI-tanten och mamma fattade att vi ville gå ut. Jag fick låna Emmas overall som passade lika bra som de overaller jag har hemma. Vi gick och gungade och åkte rutchkana läääänge. När vi skulle gå hem så ville inte Emma det utan blev JÄTTEARG. Jag spanade in henne och försöker ta lärdom av alla hennes busbra knep!



Emma och hennes storebror Lucas har massor av leksaker så jag ville aldrig åka hem. Försökte krama emma men hon var inte så kramig. Sprattlade lika mycket som Miko gör när jag försöker krama honom! Och jag som bara ville säga tack för de fina presenterna som jag fick! Du får se dem här i bloggen om någon dag! Bilderna på underbart söta Emma får du kanske se i MeandI-tanten blogg. Mamsingen skulle i alla fall skicka över bilderna dit.
http://jojoa75.blogg.se/?c=1210712117

Fick en klubba av Mamsingen i bilen för att jag inte skulle somna men det var på håret. Hade hon inte kört samma rallyfart som vanligt så hade det varit kört! Somnade direkt efter Tandtrollsutrotningen. Orkade inte ens protestera mot att Mamma vill borsta tänderna på kvällen. Jag får bara göra det på morgnarna. Undrar hur de där Trollen som mamma pratar om ser ut.... kanske en hel del av "Issisar" dvs en massa jag inne i munnen???

Igår var jag och mamma som vanligt på babysim. Ville inte rikigt stoppa ner huvudet i vattnet som jag brukar göra. Lite snorig och det gjorde ju ont i öronen att stoppa ner snabelen i klorvattnet. Sen åt jag och mamma räksallad på Väla och myste resten av kvällen. Det allra bästa var nog att Mamsingen läste många böcker för mig och sen somnade vi tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0