Trollets betraktelser 73 16-19 mars 2009

Hej på dig!
Det händer något konstigt ute.... det blir ljusare och ljusare på morgonen men av någon anledning vill inte mamma stiga upp när det ljusnar. Hela veckan har jag väckt henne varje morgon men hon bara morrar att jag ska lägga mig och sova igen. Men när jag väl har somnat igen så envisas hon med att väcka mig igen. Kan människan inte bestämma sig?



Vi har haft Miko hemma hela veckan. Han luktar värre än någonsin så Stinko är ett kanon-namn på honom. Jag tycker det är jätteskoj att ha honom hemma. Vi busar en hel del och jag får hålla hans koppel när vi är ute och går. Mamma har visst ett koppel till som hon håller i men det är jag som det största jobbet. Det är spännande att titta på när han kissar. Men vet du vad han gör? Han lyfter på benat när han kissar och han kissar på staket, träd och elskåp.



När vi har gått hela vägen till skogen så blir det ännu roligare. Först måste han sitta och Mamsingen tar av honom halsbanden. Sen är mitt jobb att klappa honom på baken och säga HOPPA. Och då gör han det. Han skjuter iväg som en kanon, studsar, skuttar, hoppar och nästan flyger. Jag tycker det är så kul så jag skrattar högt varje gång. Men igår glömde Mamsingen bort att det var mitt jobb och sa till Stinko att han fick hoppa iväg. Jag blev tvärarg och det gick inte över förrän Mamma hade kallat tillbaka en förvånad Stinko, fått honom att sitta ner och sen jag fått ge honom kommandot.



Imorgon säger mamma att det är fredag. Vet inte riktigt vad fredag är men jag vet att fredag = babysim. Jippijippi!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0