Trollets betraktelser 72 14-16 mars 2009

Hej!
Här är jag igen. Mamsingen börjar bättra sig med uppdateringen trots att jag inte tjatat så mycket.
 
Har jag förresten visat min favoritjacka? Den som mamma var tvungen att jaga begagnad på Tradera för att jag skulle släppa min väl använda, likadana jacka storlek 62? Jag älskar denna och hämtar den från garderoben varje dag. Det är inte alltid jag får den riktigt rätt, ibland hamnar huvan neråt och ibland försöker jag ta på den på fötterna men på ska den. Mamma köpte en ny Molojacka men den dissade jag, den hade ju inget fräckt mönster i huvan. Så igår tvingade jag mamma att skriva mail till molo och be om en ny kollektion med "my taste". Bäst för henne att hon lyckas annars ska jag använda denna jacka tills jag börjar på högskolan.



Det här med toa har jag inte riktigt fattat än. Vad är det för mening att kissa och bajsa på toan. Det blir ju kallt om baken under tiden man sitter och väntar på att det ska komma ut. I blöjan är det varmt och skönt...lite kletigt men oj så varmt.
Varje morogn sätter Mamsingen mig på toan innan jag ens har vaknat. Orkar inte ens protestera.



Mormor har skaffat mig en ny leksak, förresten. Mamma envisas med att slänga smutstvätt i den men jag kan faktiskt slänga ut den och själv hoppa i!





Så vad har hänt under helgen? I fredags kom pappa i tid. Det var så otrooligt att jag berättade på dagis idag att pappa var hemma i helgen. Babysim, men det har jag ju berättat med en misshandlande mamma. Tänk att hon fortfarande tjatar och gnäller om det! Det borde väl vara jag som gnällde över att hon försökte slita upp pulsådern på mig??

På lördagen åkte vi och handlade och jag träffade Fillippa, min favobästis på dagis, på Maxi. Hon och jag kelar hela dagarna på dagis.

Sedan försvann Mamsingen ett par timmar. Hon skulle hem till Chokladtanten och rasta barn. Undrar om jag är för lite vild och galen?

Pappa åkte tidigt på söndagen till Göteborg. Jag förstod att det fanns en hake med att han lärt sig klockan i fredags. Men jaja, han måste väl jobba så att Mamsingen kan köpa mer kläder och Alfons-böcker åt mig. Så, pappa, om du läser detta... JOBBA PÅ!!! Det finns massor av Alfonsböcker som jag inte har! Helst vill jag har ALfons och Milla-boken men Mamsingen hittar inte den i affären eller på nätet. På nätet? Hmmm.... Det är väl ionte så konstigt. De enda saker som man kan hitta på nät är väl spindlar, som för övrigt inte smakar så gott. Men det kanske bara är de egyptiska spindlarna  som inte är goda, jag får prova de svenska när det dyker upp några.

Tillbaka till söndagen. Vi skickade iväg arbetsmyran Pappa och körde till babysimmet istället. Hela vägen blev vi förfölja av en mörk bil och hur fort vi än körde så hängde den på. Det var Chokladtanten och Issa som ville följa med och simma men Mamma verkade ha kört ifrån dem.... Badade länge gjorde i alla fall och bastade. Mat på Väla och sen hem till tvätten.

JAg tycker om ensamtid men Mamsingen. Igår läste vi igenom alla Alfonsböckerna och Vilda Bäbben-böckerna. På tal om vilda bäbben... jag har räknat ut vad det är i Chokladtantens mage. En bäbis. Det jag inte fattar är hur den har kommit in där. Jag misstänker starkt att Chokladtanten ätit upp en bäbis. Bäst att passa sig för henne i fortsättningen!

Imorse väckte jag mamsingen tidigt trots att vi har sovmorgon på måndagar. Busade massor med Stinko och gick ut med honom i koppel. Sen var det dagis för hela slanten.


När mamma kom vid halv 5 och skulle hämta upp mig så var jag inte klar med allt lekande så mamma fick nästa slita mig ifrån ställt. Tycker Mamsingen är konstig. När jag inte vill vara där och gråter förtvivlat så lämnar hon mig där och när jag vill vara där så sliter hon mig därifrån. Kan inte människan bestämma sig någongång?
Så här var jag klädd idag förresten. Älskar min Novastar-kjol som jag kallar för Dansakjol. Jag snurrar runt runt så fort jag kommer ihåg att jag har den på mig. Imorse var Mamsingen tvungen att ta bort ketchup-fläckarna med våtservetter (världens bästa fläckborttagare på kläder!!) för jag SKULLE HA DEN!!!


Javisst jag. Lovade lite bilder från min födelsedag... Kan ju passa på att förklara något då.... Ni börjar bli ganska många som läser om mig numera och frågan om "Trollet" dyker upp då och då. Tror att bilden nedan illustrerar det tydligt. Så här ser mitt hår ofta  ut och detta är ändå en bra hårdag.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0