Trollets betraktelser 108, 29 juni 2009

I denna betraktelsen får du läsa om en silvrig hårig matta, om  tå-bitande djur, långa bilresor till Gröne Lund och min utlandstripp.

I fredags lyckades jag äntligen få Mamma och Mormor att åka och bada med mig. Vi åkte till en sjö. Jag förstod inte riktigt vad det var, jag har ju bara badat i havet innan. Men nu vet jag. en sjö är grumlig, det flyter långa ihåliga pinnar och gula blommor, det finns massor av små fiskar och vattnet smakar..... jaaaa...... blääää. Inte salt och gott som havet utan mer bläää. Tog ett par slurkar ändå, tycker det är kul när Mamma får leva "on the edge" eller i alla fall "on the rinnig blöja".



Min nya solskyddsdräkt hade jag. Egentligen var det tur att mamma inte hittade min vanliga solskyddsdräkt. Denna fina oranga sak skulle jag egentligen inte ha förrän på semestern i höst. Den ska nämligen inte passa förrän 3-4 år men den var nästan lite liten nu. Fin var den i alla fall och jag kan säga orange.



Min mormor tycker inte om fåglar. Det gör jag! Min mormoor påstår att fåglar äter människor. Det trodde inte jag. Men nu vet jag att min mormor har rätt. En av de gulliga små dunbollarna nedan försökte ta en tugga av mina tår. Den dummern trodde nog att mina söta tår var kakor.



På kvällen käkade vi mat med morbror Petor och sen gick vi en stund på stan. De hade fortsatt att spela musik sen vi var där nere sist. De halvvuxna lyssnade lite och jag spräng runt och gjorde Västerås osäkert.

Har tränat in en ny min! Kolla! Vaddå jag? Jag har inte gjort något!!



I övrigt tog jag det mest lugnt.



Och åkte lite karusell så klart!



Morbror Petor fick en kram innan vi skildes åt på kvällen. Han är rätt ok när man tänker efter.



På lördagen gjorde vi en ny sådan där jättelång resa i värmen. Men denna gång hade vi ju med Mormor. Det är bra för mormor måste ut och ha rökluft med jämna mellanrum och då får även jag en liten paus. När Mamsingen och jag är ensamma i bilen så kör mamma jättelänge innan vi vilar. Tror jag alltid vill ha med mormor i bilen.

Vid ett av våra stopp så stannade vi i Gröne Lund och där fanns en backa som jag utsåg som min och bara min. Mamma lovade att vi skulle stanna där fler gånger.



Idag tog jag med mig min Mormor på en liten utlandstripp. Inte så långt men stor båt åkte vi i alla fall. Jag käkade röd korv och bakelse. Dessutom bajsade jag ner hela blöjan med rinnande..... ähh...blääääää. Och mamma hade glömt blöjorna hemma!! Haha!! Bra dag!!





På vägen hem var mamma tvungen att köpa en ny matta. Den är mysig och ligga på och gjord av rent silver.



Förresten... har ju glömt och berätta något som hände när jag, mamma och pappa åkte upp till Göteborg förra söndagen. Jag fick hålla mammas godispåse själv och då stoppade jag in massor av godis i munnen. En av de stora godisbitarna åkte med ner i halsen tillsammans med de söndertuggade godisbitarna. OCh fastnade!! Det gjorde jätteont och jag grät ocoh skrek jättemycket. Till slut lyckades mamma få mig att krökas och då flög godisbiten upp. Den tillsammans med en massa slem hamnade i mammas händer. Då blev Mamma jätteledsen. eller jag tror att det var därför hon blev ledsen.....

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0