Trollets betraktelser 107, 25 juni 2009

Den här gången får du läsa om mig som lastbilschafför, att ha en halv katt i munnen och hur det är att krama 30-åriga grabbar!

I söndags åkte vi till Göteborg och gick en snabbis på Liseberg. Jag och Pappa cyklade fort fort i en karusell och pappa blev jättetrött.



När jag vaknade dagen därpå var pappa borta som vanligt och jag och Mamsingen startade en lång resa till mormor. Det var superkul att träffa mormor igen. den fula katten fanns också där. Gustaf heter han och han har massor av hår. Hur det går till vet jag inte för han verkat tappa allt. Det finns katthår överallt på mig nu. Och i smöret. Och på morbror PetOrs byxor. Och i munnen. OCh jag lovar, jag har inte tuggat en enda sekund på den håriga katten!

Jag tog med mormor och mamsingen ner på stan en sväng för att shoppa lite. Det konstiga var att det var mamma som hittade mest kläder. Jag fick ingenting. Jo, förresten, det fick jag. Mjölk! Jag älskar verkligen mjölk och vill ha det hela tiden. Det och tottar i håret!



Någon som är superbra med mormor är hennes TV. Den visar mycket roligare program än den vi har hemma, trots att den mormor har är mycket mindre. Jag kan sitta där hela dagen, helst med en banan, mjölk och naaappen.




Vi har bara varit på den där roliga lekplatsen en enda gång den här Västeråsresan. Men det finns en lite mindre lekplats precis utanför mormors lägenhet. Jag har fått en hink med My little pony (samma som den sjuka hästen som jag har i bilen och som min kompis Emma har en likadan) så det funkar bra med en liten sandlåda. Dessutom kan jag gå balansgång på gungbrädan. Det är spännande, man vet inte riktigt när den flippar över. Mormor hjälper mig så att jag inte ramlar ner.



Mormor har bra tur hon. Hon bor precis bredvid ett glass-köparställe. Undrar om hon köper glass varje dag när jag inte är och hälsar på.

På tal om glass. MIn mamma är konstig. Glass är ju kallt, iskallt till och med. Men varje gång jag ska äta isglass så sliter hon av mig tröjan. Då blir det ju kallt på magen när jag spiller. Dessutom blir ju min mage kladdig. Som sagt, konstig mamma.



Min morbror har dykt upp ett par gånger också. PerOR heter han och han är lite läskig, Jag gråter hejdlöst varje gång jag ser honom. Men för att vara en 30-årig gubbe så är han rätt mysig att krama.

JAg har kört lastbil också! Två gånger! Det är en massa musik nere i stan här hos mormor. Jättehög musik. Mamma har glömt mina hörselskydd hemma så jag får väl hördelskador nu.

Förutom den höga musiken så finns det massor av människor nere på stan. Och karuseller.  Det är en av karusellerna som består av små små lastbilar som jag har kört. Så himla roligt är det. Jag skrattar och skiner som en sol varje gång jag får åka den. Som vanligt är jag supersöt så folk tar bilder på mig. Mamma är inte riktigt nöjd med det men jag är och vinkar gärna en gång extra.

Och vet du vad jag fick mer? Sockervadd!!'

Annars har vi bara  tagir det lugn. Det behövdes efter det hektiska tempo som Mamsingen och jag hade veckorna innan resan till mOrmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0