Trollets betraktelser 104, 6 juni Sveriges nationaldag

Idag får du läsa om 41 graders feber, tiger som är ett lejon och mamma som bagare.

I onsdags morse vaknade jag och mådde pyton. Väckte mamma och berättade det men hon verkar redan ha märkt det. Nästan 40 graders feber hade jag. Fick godis på flaska (Ipren) och la mig och vilade en stund. Pappa var konstigt nog hemma men han åkte när mamma dök upp efter någon timme. Vi la oss och vilade lite till. Pappa hade lämnat bilen felparkerad där tågen stannar så vi var tvungna att hämta den. Jag fick ha min gula lurvoverall från Molo på mig och jag såg ut som en Teletubbie.

När vi kom hem igen så sov jag lite till. Jag fick så mycket isglass jag ville men på kvällen hade jag nästan 41 graders feber och fick bada kallt. BRRRRRRR. Mamma ville inte bada med mig, undrar varför. Orkade inte ens stänka på henne, var så trött.



Nästa dag dök farmor och farfar upp. Det är konstigt att de alltid vet när jag är sjuk! Ville inte äta så mycket. Mamma kom sent hem och var på dåligt humör. Hon sätter potatis... eller beyg eller vad hon nu kallade det och det tycker hon inte om. Undrar varför hon gör det i sådant fall!

Sen plockade mamma ut allting ur bokhyllan. Hon ställde en träbil som hon fåt av sina mamma och pappa när hon tog körkort. Den bilen ville jag ha me det fick jag inte. Men Mamsingen sa att jag skulle få den när jag fått körkort. Så jag gick och hämtade ett körkort. Mamma skrattade länge och högt. Jag hade visst hämtat en sådan där papperslapp som visar priset på kläder. Kunde väl inte jag veta, den hade ju samma storlek!


Även igår, fredag, kom farmor och farfar. Mådde lite bättre och behövde ingen febermedicin för att få ner tempen. Fick bada varmt med mamma, precis som vanligt. Lite skvätte jag på henne så mamma inte tror att jag är nära döden längre.

Imorse väckte jag Mamsingen tidigt. Ville ju titta på Molly Mus. Vi åkte och handlade lite och jag fick i mig en hel banan. När vi kom hem så gjorde mamma något som jag aldrig sett henne göra innan..... hon bakade!! Jag har läst att vissa mammor gör sådant men jag trodde aldrig att jag fått en sådan mamma. Nu var det bara "Sons" hon bakade och jag föredrog osten och smöret på dem men det finns ju hopp om henne!

När vi hade sovit middag så åkte vi till Hembygdsparken. Vi skulle träffa Emelie, Johanna och deras mamma FL-tanten. På vägen dit skulle mamma köpa tårtbotten (japp, du läste rätt..... någon alien har övertagit hennes kropp! Sons och tårta på samma dag. Kanske har jag smittat henne med lite feber?).



Inne i affären fanns en gammal elever som heter Johanna. När vi sen satt i bilen så funderade jag länge på hur saker och ting hänger ihop. Jag berättade för mamma om mina slutsatser. Att det finns många olika Johanna. Konstigt det där men jag börjar fatta.

I Hembygdsparken var det massor av människor. I kön till ansiktmålningen så träffade jag Celin (min granne) och Emelie. Läääänge länge fick vi vänta men sen målades jag till ett lejon. Mamsingen sa att det var en tiger men hon kan ju ingenting. Klart att det var ett lejon.





När vi skulle åka hem så bajsade jag i blöjan. Det luktade jätteilla och gjorde ont i rumpan. Så mamma tog av mig blöjan och tvättade av mig mitt på pakeringen. Men någon ny blöja hade hon inte med sig. Tänk att min mamma har varit mamma i 2½ år och inte än lärt sig att ta med blöjor. Men jag höll mig hela vägen hem och kissade inte det minsta lilla i byxorna.

Somnade direkt efter badet. Lejonfärgen ramlade dessutom av i badet.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0