Trollets betraktelser 106, 20 juni 2009

Hej på dig!!
Denna veckan har jag börjat sjunga. Om jag  inte kan texten så sjunger jag ändå. Mamma sjunger hellre än bra men hon får sjunga Kanin-sången, ponny-sången, En liten båt-sången och Imsevimse spendel om och om igen.

Oj, så mycket mamma har haft och göra. Jag är nästan glad att hon inte glömt mig någpnstans. För jag har behövt följa med precis överallt.

Först var det ju Tåssö som jag berättade om sist. Sen sjukhuset med mitt ärr på halsen, handla stipendier (som visst är presenter till de som är duktiga. Undrar varför inte jag får en massa stipendier för jag är nog bäst på allting. Bästa kompis är jag enligt mig själv. Likaså bästa Issy och bästa mamma. Till och med bästa pappa är jag om jag får säga min åsikt!)

Grillning med mammas alla barn och sen tårta med alla hennes barn dagen därpå.

Sen var det min tur att vara viktigast. Pappa följde med och red. Nåja, jag red, inte han. Men det var nog tur för det fanns bara små-hästar och pappa skulle så konstig ut på en sån ponny.





En snabbis till Väla-stället med fika blev det också. Så tråkigt det är att stå i kö. Men med pappa blir det lite roligare i alla fall.



Både måndag och tisdag fick jag gå superlånga dagar på dagis. Inte för det gjorde mig någonting men Mamma blir så stressad när hon är utan mig för länge.  Så jag passade på att laga lite mat åt henne. Mjölksoppa är jag bra på.



Så mycket mer än matlagning, bada och lite potträning hann vi inte. Eller matlagning..... Det var så att jag berättade för mamma när vi körde brubrummen hem att jag var kissig. Detta upprepade jag när vi kom hem och sen gjorde jag det som man ska göra när man är kissig, jag kissade på pottan. Mamma blev så glad att jag fick välja vad vi skulle äta. Pizza sa jag och så fick det bli! Mums!!



Onsdagen blev lite kortare och mamma hämtade mig på det andra dagiset när Findus och Pettson hade varit på besök igen.

I torsdags var det mammas första lediga dag, min med. Men oj så hektiskt det var. Vi samarbetade med städningen - jag plockade fram och mamma plockade undan. Samtidigt tvättade ett berg med smutstvätt. Utan mig hade mamma aldrig klarat av tvätten. Jag stoppar in tvätten i maskinen, sätter igång den och plockar i torktumlaren. Duktig är jag (få hit stipendendiet!!).

Sen kom pappa hem och mamma försvann. Hon skulle ut och parta med kompisarna utan mig!?!

Igår vaknade jag efter middagstuppluren och var på ett strålande humör... eller inte. Trollkriog kallade mamma det men jag skriver inte mer för vi försöker bara glömma allt nu.

Midsommarafton var det visst i alla fall. Vi åkte till ett ställe med massor av poliser och festade. God glass och några jordgubbar åt jag i alla fall, trots poliserna.



Idag har vi tagit det lugnt. Och imorgon åker vi till Göteborg och Liseberg. Natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0