Trollets betraktelser 105, 11 juni 2009

Idag berättar jag om en konstig vecka med en massa - " ISSI; SKYNDA DIG. VI HAR BRÅTTOM!!!"

Måndagen var nästan som vanligt. Mamma var lite stressad över något men vi hade det mysigt efter lite gnäll från mig.



Tisdag var vanligt fram tills efter lunchvilan. Då dök Mamsingen upp och vi åkte till "Tåssö". Du vet det där stället som Mamma jobbar ibland på när hon har lägerskola med sina elever. Jag har varit där innan och det är ganska kul. Den här gången var det andra elever än de som var med förra gången och jag tyckte att killarna var döööööööläskiga.

På kvällen lekte mamma lekar med alla stora barnen men inte med mig. Men jag hittade en annan fröken som jag kunde leka med så jag klarade mig bra. Vi käkade pizza och jag drack massor av mjölk.

Somnade ganska gått vid halv nio och vaknade inte på hela natten. Vilket är lite ovanligt just nu. Jag vaknar vid halv fem på morgnarna och väcker mamma då. Sen tar det en timme innan jag somnar och då får jag sova knappt en timme. Att bli väckt så är egentligen ingen fara med jag är supertrött på dagis sen.

Dagen därpå var det frukost tidigt med jag var inte hungrig. Dessutom visste jag att det fanns massor av chips och sånt kvar sen dagen innan så jag satsade på det istället.




På Tåssö finns det en lång korridor som är himla kul att fram och tillbaka i. Det gjorde jag mycket.


Och spelade ett spel där man ska skjuta in små träringar i hål med hjälllp av en pinne. SUPERKUL!! Blev inte nådig när de stora barnen ville spela för spelet var mitt och bara mitt!!



Efter det att alla barnen hade blivit upphämtade så tog vi en supersnabbis förbi mitt dagis. Det var sommarfest där. Jag fick ett diplom och sen åkte vi hem igen.



Nu skulle man ju kunna tro att vi äntligen skulle åka hem men nänä. Mamsingen hade helt andra planer. Hon skulle shoppa. Jag ändrade hennes planer lite... hon trodde att det skulle gå snabbt men mellan klädbytena fick hon jaga mig i skyltfönstret. Det var riktigt kul men oj så arg hon var.

När vi äntligen kom hem så gjorde mamma sig i ordning för att gå ut och parta. Hon målade naglarna. Det såg så fint ut så det ville jag ha med. Så mamma var tvungen att måla både mina fingernaglar och tår innan jag var nöjd. Tycker det matchade bra med de streck som jag ritat med tuschpenna när vi var på Tåssö.



Idag har vi varit hos doktorn. Det var utterligare en doktor men han var snäll och besöket gick rätt fort. Det var bra för jag skulle ju till dagis och träffa Pettson. Han var lite läskig men jag hälsade med hand. Målade staketet med vatten gjorde jag med. Och oj, vad det regnade.

På kvällen var det grillkväll med mammas stora barn. Det regnade så mycket så vi fick sitta inne på mammas jobb och äta istället för stranden som det var tänkt.




Natti natti

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken söt liten tjej du har. =0D

2009-06-12 @ 10:27:49
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Sofie

Glad midsommar!

Hoppas du får en underbar dag :)

2009-06-19 @ 14:57:47
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0