Trollets betraktelser 116, 28 juli 2009

Hej på dig

Mitt dagis är fortfarande stängt så jag roar mig och mamma hela dagarna.

I onsdags åkte jag och Mamma hem från pappa i Göteborg. Mamma var lite hängig och ledsen så jag försökte pigga upp henne genom att måla lite.... på mig själv, gardinen, duken, tapeten, golvet, dörrlisten, golvlisterna samt hunden. Mamma blev inte så glad men oj, så kul jag hade.



På torsdagen tog jag med mamma till FL-tanten och Emelie. Johanna och Louise var ju också där men det är med Emelie som jag leker (och slåss med Johanna).

Efter massor av paketlämnande så lastade mamsingen in Miko och mig i bilen och vi åkte låååångt. Men det gjorde inte så mycket. Jag har ju en egen tv i bilen nu så jag kan kolla på Molly så mycket jag vill.

MOrmor blev jätteglad när vi dök upp men gladast blev nog Miko the Stinko. Han tycker att Mormor är det bästa som finns.

Det tycker jag med för hon har en så bra lekplats hos sig. Vi gick dit länge, länge. Mamma envisades med att ta en massa kort. Titta hit, sa hon hela tiden trots att jag ville leka och klättra. SUCK!!


Jag kan klättra upp för hela klätterväggen som finns på lekplatsen nu. Helt utan hjälp!

På lördagen sa jag något som Mormor tyckte vad kul men jag förstår inte det roliga i det. Mamsingen tuggade på godis och då sa jag:
- AKTA TÄNDERNA!!

Det är kul att ha Stinko-hunden hemma. Vi busar en massa. Allra roligast är när vi är på grusplanen bredvid lekplatsen. Jag kastar pinnar som Miko sen hämtar.



Idag har det inte varit någon rolig dag. Jag har haft 39,5 graders feber och mått lite si och så. Mellan varven har jag varit kalaspigg för att i nästa tycka allt var pyton. Fördelen med att vara sjuk är att man får vattenmelon och Ipren. Båda är gottigottgott. Och så får man titta så mycket man vill på tv! I mormors tv är det Bollibompa hela dagen. Jag tror jag ska stanna här!


Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja JÖSSES vad det har växt fram en liten tös. Mamma ser inte så olik sig ut...

Kram/j

2009-07-30 @ 22:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0