Trollets betraktelser 112, 13 juli 2009

Idag blir det ett kort betraktande om min lilla stora värld. Lite prat om att pierca sig i pannan, när lejonet uppfann en ny OS-gren och läskigt underbara vattenrutschkanor.

Igår åkte jag och mamma och handlade en massa mat. Sen trädde mamma upp maten på pinnar som vi sen grillade i hembygdsparken. Jag ville inte ha pinnmat. Eller jo.... mashmellosen innan mamma stack dem med pinnar.


Chokladtanten och Ankan var i Hembygdsparken men de verkade ha tappat bort lilltanten, för henne såg jag inte. Och stora stygga farbror var inte heller där men han är ju lite stor för att bara tappa bort.....

De där pinnarna som mamma hade spetsat maten på, de var väldigt vassa. En av dem bet mig i pannan så det började blöda. Varför i hela friden ska hon ha spetsiga pinnar??

Innan vi gick vidare så fick jag ansiktsmåla mig igen. Och som vanligt var det bara lejonmålningen som gällde.



Lilltantens studsmatta stog kvar och den använde jag länge. Kolla så elktriskt mitt hår blir. Det står åt alla håll och kanter. Mer än vanligt. Och så fort jag och Mamma ska kramas så smäller det till.


Har man sen i basketboll också så blir det riktigt riktigt kul. Och ännu mer elekticitet.



Idag har vi varit och badat i en stad som heter Halmstad. Emma och Lucas var också med och OJ va kul vi hade. Det fanns massor av rutchkanor som vi åkte massor i. Emma fick låna mina armpuffar, jag behöver dem ju inte längre.



Efter lite McNuggets och bilfärd hem så var det tänkt att jag skulle sova. Men det ville jag INTE. Så jag kom på världens bästa knep. Jag kallade först på Mamma och sa att jag var kissig. Då fick jag komma upp och sitta på pottan ett tag. Om jag lutade mig tillräckligt långt åt ena sidan så såg jag nästan hela tv:n. Samma knep körde jag med pappa en stund senare och han gick också på det! Såklart kissade jag inte en enda droppe men jag slapp sova i alla fall.



Nya skor fick jag av Lucas och Emma!! Men pappa verkar inte gilla dem. Men det gör jag och vem har gett honom tron att han bestämmer???

Nattinatti!!

Kommentarer
Postat av: meanditanten Johanna

love u!

2009-07-14 @ 00:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0