Trollets betraktelser 111, 11 juli 2009

Hej på dig. Idag får du läsa om tåg, tåg, tvätt, mera tvätt och om hoppande hemgjorda chokladbollar i soffan. Och om att kräkas förståss!! Och om mina framtidsdrömmar...

Dagen efter vi hade kommit hem från Gbg så skulle mamma tvätta. Det höll hon på med hela långa dagen. Det var massor av tvätt. Det tog ju lite längre tid än vanligt för jag hade inte riktigt tid att hjälpa henne så hon fick dra det tunga lasset själv. Jag tog med pappa och åkte och hämtade Stinko hos farmor och farfar.

Igår utbildade jag och pappa oss till lokförare. Mamma var också med men pappa hade nog roligast.



På tågmuseumet kunde man förutom titta på STORA tåg även rida små hästar.



Utanför museumet så fanns ett litet tåg som man kunde åka med. Det gjorde jag och mamma. Det var superduperkul!!



Sen åkte jag, Mamma, Chokladtanten och Ankan till Väla och shoppade. Eller mamma mest. Det är oftast kul med shoppingrundor men jag var inte på humör. Behövde egentligen sova middag med det ville jag inte. Inte förrän kl sex på kvällen gjorde jag det.

När jag vaknade så var vi påväg till Chokladtanten för att käka. Jag hoppade studsmatta och Stinko käkade sönder en boll.

När mamma skulle byta min blöja så hann jag inte berätta för henne att jag inte bara hade kissat. Så en massa sm¨å hemgjorda chokladfärgde bollar ramlade ut och ner på Chokladtantens soffa. Det tyckte mamma var superkul. Tror hon är inne i kissochbajs-åldern eller nått.

På natten vaknade jag och mådde verkligen pyton. Var lite varm och när mamma försökte tvinga i mig Ipren så hände något som jag ALDRIG varit med om tidigare. Jag kräktes. Massor! På Mamma, på sängen, på golvet, på mammas kudde och i handfatet. Sen kunde jag sova gott igen.

Idag har jag mått som vanligt. Pappa sov till lunch och sen fick mamma ta lite ledigt med en bok medan jag och Pappa fikade på stan.

Jag fick en present av Chokladtanten igår. Något som heter fingerfärg. Och kan du tänka dig vad man ska göra med den? Man ska måla med fingrarna. Jag var MYCKET skeptisk till det först. Usch, så äckligt att få det på fingrarna. Men efter ett ta så var det rikigt kul. Jag gjorde en tavla där vissa färgklumpar dallrar!!




Har jag visat dig mina drömmar förresten? Jag ska bli koonstnär jag blir stor. Här ser du några av mina alster i pastell och olja.



Sen var dagen redan slut. Fick bada för att få bort all fingerfärg (snacka om falsk marknadsföring... fingerfärg? Hela jag var tänkt av det, och soffan, och mammas tröja, och dörren in till toaletten och hela handfatet).




Bye bye!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0