Trollets betraktelser 109, 2 juli 2009

Vad har hänt i livet sen sist? Tappat bort mormor, handlat på de gula kassarnas land, ridit på Trollet och förstått att det finns många "farmor".

Det var fortfarande ett stressigt tempo när mormor är i farten. Efter utlandskryssningen till Danmark så åkte vi till farmor. Ja, alltså inte till min farmor, hon var och badade sa mamma. Utan till farmor Solbritt. Det verkar som om det inte bara finns en massa olika "Johanna" utan det finns en mängd oolika "farmor" också. Lite konstigt det där!

Något som var mer konstigt med farmor Solbritt var att där fanns en till som hette Trollet. Japp, du läste rätt. Det finns fler än jag som heter Trollet. Men vi var inte ett dugg lika. Hon var svart och hårig och jag är blond och inte alls lika hårig. Jag borstade henne och sen fick jag rida en lite sväng på henne. UTAN sadel. Det kändes konstigt men det var KUL!


Det fanns en annan häst där med. Jättestor var han och Ville hette han. Honom ville jag också rida på men han var inte inriden. Inriden? Han var ju utomhus?



När vi åkte hem från farmor Solbritt så hände något läskigt. Det regnade så mycket att Mamsingen fick köra jättesakta och ändå stänkte vattnet långt upp på fönstret från vägen. Sen plötsligt slutade det regna och det blev lika varmt som vanligt.

I onsdags åkte vi till de gula kassarnas land. Det var massor av människor och jag somnade i kundvagnen med huvudet på min nya kudde. Vovvov har jag döpt den till och sen ser ut som en giraff. Nä, jag bara skojade, den ser ut som en hund.

På kvällen hittade vi Pappa på Liseberg. Och jag åkte så många karuseller som jag bara hann innan Liseberg stängde. Mormor ville inte åka någonting med mig!





Igår väckte Mamsingen mig jättetidigt. Jag hade definitivt inte sovit klart men jag var på rätt bra humör ändå. Anledningen till att vi steg upp så tidigt var att mormor var tvungen att åka hem till sin katt. Så hon tog tåget hem. Jag har saknat henne hela dagen och varot lite ledsen. Försökt säga till Mamsingen att "jag vill ha min mormor" men hittentills har vi inte tagit upp jakten på Mormor.

När Mormor hade smitit iväg med tåget så åkte jag och Mamsingen till Universeum och tittade på fiskarna. Det var inga människor alls där så jag fick ha hela minipuls nästan för mig själv. Vid lunch var jag supertrött och jag och mamma somnade i pappas lägenhet och sov ända till kvällen. Mamma behövde tvätta så v åkte hem till Ängelholm (Jag vet förresten att jag bor i Ängelholm, vad jag heter i efternamn och att Mamma, Mormor och morbror Petor heter samma sak som jag, att farmor och farfar heter Karlsson och det gör pappa med!).

Tjillivipp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0