Trollets betraktelser 97 26 april

Dagens frågor.... varför skulle en fullvuxen björn vara intressantare än en brun häst? Har pappa fått kicken från jobbet, för han hade tid att följa med på en minisemester. Varför har inte jag en egen häst? Den kan få bo i mitt leksakstält! VArför har man en säng ovanför en annan säng? Och hur många hästar kan jag få in i mitt leksakstält??

Ojojoj, vilken helg jag har haft. Så mycket som jag har gjort och sett. Så förbered dig på måååånga bilder.

Vi åkte ju iväg till Skånes Djurpark efter frukost på Mc Donalds. Mamma var jättetokig och jagade mig runt runt på restaurangen. Jag tycker att Mamma är kul, det är inte många ungars mammor som är så tokiga!

Det tog inte så lång tid att åka till djurparken men jag tyckte ändå att brumbrummen gick för långsamt. I alla fall till en början men sen fick mamma köra.

På djurparken fanns det massor av djur, kan man tänka. Fåren och de små lammen var roliga men de ville inte prata med mig hur mycket jag än sprang efter dem. Undrar varför?



Vi fikade och lekte bland gungorna. Jag hade inte tid att äta, det fanns så mycket annat att se och göra.





Vi gick länge runt och tittade på sälar och lodjur, storkar, sköldpappor (eller hetter sköldgrodor??) kycklingar och mycket mer. Förresten... kycklingarna... de hade två storlekar på kycklingarna, undrar varför de var det?

Precis när jag hade tröttnat på att bara gå och gå och gå så var det dags att rida. Mamma hade tagit med min egen ridhjälm för hon vill inte att jag får giraffer i håret. Vi fick stå jättelänge i kö men till slut var det min tur.



Jag fick en brun fin häst. Under hela turen så pratade jag med hästen. Jag klappade den och sa då
- Nu är hästen glad.



Pappa hade spelat in mig på videokameran så jag och Mamma tittade på det. Det var nästan lika kul som att rida!



Sen var ingenting tråkigt längre. Jag sprang och hoppade hela vägen tillbaka genom djurparken. En pytteliten stund efter att Mamsingen satte mig i vagnen så somnade trots att jag inte hade nappen. Den la jag i fickan men jag tror att någon stal den för plötsligt var den borta.



Vi bodde i en liten stuga på landet. Det fanns en jättekonstig säng där. Det var en säng ovanför en annan säng. Jag fick sitta högt där uppe och titta på barnpogram. Jag fick faktiskt min mat serverad när jag satt där uppe. SPÄNNANDE!!



När det var dags att sova så var jag fortfarande speedad av dagens alla händelser så det var himla svårt att sova. På natten vaknade jag fem gånger. Varje gång väckte jag mamma och sa att jag ville rida "bjun häst". Mamma sa att vi skulle göra det när det blev morgon. Men det blev ju aldrig det, oj som jag väntade.

När det äntligen var dags att stiga upp så krävde jag att få ha hjälmen på mig. Sen låtsade jag att pallen var en bjun häst.



Innan vi kunde åka till djurarken igen så var mamma och pappa tvungna att städa. Så mycket oviktiga saker vuxna måste göra!

Det var inge kul alls på djurparken. JAg ville att vi skulle springa direkt till bjuna hästen men Mamma och pappa ville titta på andra tråkiga djur. Titta själv hur tråkigt jag tyckte det var att titta på......



en björn... en sån har väl alla sett??  Suck.... tackar vet jag bjuna hästar. Tycker du att jag tjatar? Det tycker mamma med att jag gör.



Lite rutchkana efter lunchen kunde jag stå ut med likaså...




en superroliga balansbana. Jag åkte på näsan och skavde kinden lite. blev alldeles skitig i hela ansiktet men det var ingen större fara med mig!



Sen var det ääääääääääntligen dags. Den bjuna hästen hade fått ledigt idag så jag fick ta en gul istället och det gick lika bra.



Efteråt var jag stolt som ett Troll.



Passade på att ta en runda med en annan gul häst också. Den var inte lika kul men den dög.



På vägen ut körde pappa och jag grävskopa. Det var kul det med. Men jag tror pappa tyckte det var roligast!



Nya trappor men Issi orkar hur mycket som helst!!



I bilen så skojade mamma med mig och hissade ner rutorna. Jag blev skiträdd varje gång och ryckte till innan jag började skratta. Somnade på vägen hem och vaknade inte förrän mamma skulle tvätta bilen. JAg tycker det är lite läskigt men Mamma verkar inte tycke det är särskilt farligt och jag är ju en stor tjej så då tycker inte jag det heller.

Bilen blev förresten inte ren så jag och mamma får tvätta om den i veckan!

Nu måste jag försöka sova, dagis imorgon! Måste bara putsa min gunghäst med våtservetter först. Det har jag hållt på med i en halvtimme nu. Undrar om den får plats i leksakstältet tillsammans med en bjun häst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0