Trollets betraktelser 95 22 april

Hej hej

Min läpp läker bra och känns nästan inte alls mer. Ramlade på samma platta idag och gjorde illa armen men det gick också över efter en liten stund. Det är kanske dags att de fixar till den där plattan. Det tyckte mamma i alla fall.

Vet du vad som hände idag när jag vaknade efter lunchvilan på dagis. Jag satt och hade örngottet på huvudet. Det där rosa med hjärtan som jag fått av MeandI-tanten. Allt blir så.... så rosa när man har det på huvudet. När jag efter ett tag tog bort örngottet så satt mamma bakom mig på madrassen. Oj, så förvånad jag blev!!


Sen åkte vi hem och tog det sista på tvätten. Jag fick vaska golvet, det är jag bra på!

Jag har hittat Mammas reflexväst. Den passar mig perfekt. Jag kan ta på den själv och den är lika enkel att ta av.



Sen när jag och Mamma badade började Mamsingen säga den roliga spöket-ramsa som vi kör på babysimmet. Jag kam texten och rörelserna ganska bra. När mamma sagt ramsan ett par gånger så räckte det med att hon gjorode rörelserna så kunde jag skälv säga hela ramsan...´Pöket är tjooooockt, smaaaaajt, litet och stoooort. Långt där nere spöket bor. Är han farlig nej nej nej, han vill bara säga hej.
Oj så kul vi hade!!

Mamma och jag har haft glass-dag idag. Det är gott men jag orkar inte riktigt en hel Impidin som jag reoe den heter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0