Trollets betraktelser 95 21 april

Idag hade jag lite tråkigt på dagis och längtade efter mamma. Var helt enkelt tvungen att hitta på något för att hon skulle komma. Så jag tog sats och sprang fort fort över de ojämna plattorna tills jag snubblade. Det gjorde ont och det rann en massa blod. Det såg jag i spegeln och blev jätteledsen. Så min fröken Cilla ringde mamma och mamma kom och hämtade mig. Jag hann förvisso glömma bort att jag borde ha jätteont när mamma kom så jag satt och käkade kex och melon när hon dök upp.

En snabbis till akuten med en mysig läkare, ett antal hårda kramar med mamma, någon puss och sen tillbaka till dagis igen.


Och japp, jag sitter i städhinken nedan!



Ikväll har jag hjälpt mamma att tvätta. Oj, så mycket vi hade.

Sen kelade vi, läste och vips var det dags att sova. Det blir inte mycket av dagarna när mamma jobbar så länge!

Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0