Trollets betraktelser 94 19 april

Söndag... en skön söndag. Vaknade tidigt, väckte mamma och sen låg vi och mös länge. Gick upp och lekte lite med mamma. Sen skickade mamma in mig för att väcka pappa. Det var svårare än jag trott men Mamma fick upp honom.
Vet du vad hon sa?? GRRRRRRRR och då flög han upp. Det ska jag lära mig!









Käkade en hel hamburgare på McDonalds. När vi kom hem så somnade jag och Mamma och sov i tre timmar. Mamma väckte mig så jag skulle kunna sova ikväll.

Släppte av Pappa på tågstationen och sen åkte jag och mamma till vitsippor. Min mamma älskar vitsippor så jag plockade några åt henne. Undrar varför vitsippor luktar annolunda än andra blommor? Och varför mamma tycker bättre om vitsippor än de där gula som jag smakade på förra sommaren...




Middag fick vi hemma hos Chokladtanten, Långa Farbrorn och Ankan. Mamma sa att jag åt en hel grillad gris själv! Det fattade jag inte riktigt. Vaddå äta gris? Det gjorde jag ju inte, jag åt ju kött. Nöff nöff säger grisen förresten. Jättegott var det.

Javisst jag, jag flög omkring på Lilla Tantens studsmatta också. Läääänge!!


Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0