Trollets betraktelser 93 18 april

2-3 står det i pott-SM. Dvs att jag idag kissat två gånger på pottan och tre gånger utanför (golv, golv och badkar). Men två gånger klarade jag i alla fall att få pottan att spela och mamma att skrika JIPPI JIPPI.



Babysimmer igår var så himla ballt. Jag fick så mycket beröm av fröken så hela jag sken. Sen käkade jag och mamma som vanligt på Väla, kycklingsallad.

Idag var det konstigt. Pappa följde med när jag skulle lämnas på dagis. Men mamma och pappa lämnade inte mig, de stannade kvar och skulle städa. Jag har en kindtand på väg upp och är lite halvkinkig och varm. Så pappa åkte hem med mig efter ett tag. Han tyckte det var bra att jag ville hem för då slapp han städa.

Vet du vad det bästa jag vet är? Det är när mamma tar en kudde och lägger bakom ryggen på mig när vi kramas. Det har hon gjort ända sen jag var pytteliten för att det ska vara mer att krama. Och sen ska hon vagga mig fram och tillbaka. Om hon inte gör det så vaggar jag oss fram och tillbaka. Myyyysigt.

Jag har lärt mig säja något praktiskt. När jag slår i huvudet så säger jag
Aj, som faaaaan

För det gör min mamma. Mamma säger att det inte heter faaan utan tusan. Så nu jag säger aj som tusan. Aj som faaan ska jag använda någon dag när jag vill reta upp mamma.,,,, heeeehehehehehehe

Annars är livet rätt lugnt. Skriver mer en annan dag. Puss puss






Kommentarer
Postat av: Maria

vilka goa bilder på trollet! /M73

2009-04-19 @ 21:13:41
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0