Trollets betraktelser 91 11 april

Hej hej

Jag vet inte om du märkt det men min Mamma kan inte räkna (ja, inte stava heller men det är kanske ännu tydligare). Bloggnumrena hoppar lite uppåt och neråt och det finns flera med samma nummer..... jaja, huvudsaken att allt handlar om mig så är jag nöjd!!



Nu har jag varit hemma hos Mormor ett par dagar. Jag trivs kalasbra med att vi tar det lugnt. Igår gjorde vi nästan ingenting. Var på lekplatsen länge och hälsade på mammas grannes vilda barnbarn, Alma. Hon var stor och hade tatuering på armen. Jag fick också en men den tyckte jag inte om och pillade därför bort den så fort jag fick chansen.

När jag är hos Mormor så smiter hon ofta ut på balkongen och hämtar friskluft. Jag vet att jag lukta lite pyton när jag bajsat i blöjan men så ofta pruttar jag inte! Undrar vad det är i de där sugrören som hon suger luft igenom. JAg blåser mest i mina sugrör, speciellt mjölk bubblar så  kul då.

En av de roligaste sakerna med att vara hos Mormor är hennes hiss. Egenltigen behöver man inte åka hiss till hennes våning, man kan gå i trappan. Men det är så himla kul att åka hiss. Förra gången jag var här så nådde jag inte upp men det gör jag nu.




Idag är det påskafton och jag har fått massor av påskägg. Jag fick ett av farmor och farfar med godis i, ett av Chokladtanten och Lilltanten med godis och flygplan i. I Mormors påskägg, alltså det ägget jag fick av henne fanns det också massor av godis. Dessutom fick jag två kjolar och en tröja. Jag fick välja kjolarna själv när vi var nere på stan.

På kvällen tog jag med mig Mormor och mamma på en lång promenad. Tur att jag hade Mamma med mig för vi gick så långt att jag inte orkade gå sista biten själv utan fick sitta på mammas axlar. Det var kul för då kunde jag peta henne i öronen så mycket jag ville,







Morbror Petor har varit och hälsat på mig varje dag sen jag kom och han börjar bli bättre och bättre. Idag kramade jag om honom när han skulle gå. Han är inte så tokig ändå.

Imorgon ska vi åka hem igen med tåget. Det ska bli spännande!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken liten sötnos du har :)

2009-04-13 @ 10:22:57
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Nadia

tittar in via bloggtråden på FL! vilken underbar och tuff liten tjej! :-)

2009-04-14 @ 13:16:41
URL: http://folkarnotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0